Pszczelarstwo krok po kroku

„Pszczelarstwo krok po kroku” jest poradnikiem dla każdego, kto chciałby zostać pszczelarzem, jak również dla pszczelarzy–pasjonatów, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę oraz podnieść swoje kwalifikacje.

Książka już na pierwszy rzut oka sprawia dobre wrażenie: bogata szata graficzna, doskonale opracowane ilustracje i schematy przyciągają już od pierwszej strony. Podział tematyczny i kolory poszczególnych działów sprawiają, że poruszanie się po książce w poszukiwaniu potrzebnych informacji nie sprawia nam większego problemu.

Pomocne są także ikony umieszczone przy śródtytułach, umożliwiające rozróżnienie prac samych pszczół od tego, co powinien zrobić pszczelarz. Dodatkowo w każdym dziale umieszczone zostały wskazówki w oddzielnych ramkach, aby nie umknęły uwadze czytelnika. Świetnie dobrane fotografie zdają się być odzwierciedleniem treści niemal w 100%.

Poradnik urzeka prostotą języka. Autor nie wnika w niepotrzebne szczegóły, natomiast przyciąga ciekawostkami. Pisze o tym, co jest niezbędne. Gdyby osądzić „Pszczelarstwo krok po kroku” w jednym zdaniu najbardziej pasowałoby sformułowanie: wiedza w pigułce.

Książka zawiera również słowniczek. Zawiera ponad 60 haseł ułożonych alfabetycznie. W razie jakichkolwiek wątpliwości w każdej chwili można do niego sięgnąć. Natomiast w rozdziale ostatnim, zatytułowanym po prostu „Serwis”, skondensowano to, co najlepsze: najważniejsze polskie zagadnienia prawne zgodne z przepisami unijnymi związane z prowadzeniem pasieki, przedstawiono kosztorys urządzenia pasieki (w zł).

Ponadto w tym dziale znajdziemy przydatne adresy, polecane książki i czasopisma, jak również strony www, które warto odwiedzić.

Do wad tej książki należy tylko to, że niespodziewanie okazuje się, że czytamy właśnie ostatnią stronę...

(TK)

Kaspar Bienefeld
Pszczelarstwo krok po kroku
Oprawa: miękka
Stron: 96, format A5
Książka jest szyta i klejona, co gwarantuje jej trwałość
Wydawnictwo RM, 2008

Artykuł "Pszczelarstwo krok po kroku" ukazał się w "Pasiece" nr 2/2008. Nie powiązano z nim innych publikacji.

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Kalendarz biodynamiczny 2017
Kalendarz biodynamiczny 2017

Kalendarz biodynamiczny 2017 Dzięki uprzejmości Koła Pszczelarzy we Wronkach, RZP Wlkp. Płn w Chodzieży prezentujemy Państwu pszczelarski kalendarz biodynamiczny, który zawiera wskazówki kied [ ... ]

Czytaj więcej »

Najczęściej czytane w ostatnich numerach:

Jak to było, czyli podsumowanie minionego sezonu
Trzybiński Sławomir Jak to było, czyli podsumowanie minionego sezonu

Jak to było, czyli podsumowanie minionego sezonu Takie przyszły czasy, że każdy sezon uczy nas czegoś nowego. Kolejny jest zupełnie inny niż te poprzednie. Kiedyś podobno było inaczej. Pszczelarz wykonywał regularnie te same prace, miodu było więcej lub mniej, pszczoły roiły się cz [ ... ]

Pasieka 1/2016
Łuseczki woskowe - powstawanie, charakterystyka, obserwacje dotyczące budowy...
Kania ArturŁuseczki woskowe - powstawanie, charakterystyka, obserwacje dotyczące budowy plastrów, cz. 3.

Łuseczki woskowe - powstawanie, charakterystyka, obserwacje dotyczące budowy plastrów, cz. 3. W poprzedniej części artykułu omówiono skład wosku pszczelego oraz sposób jego wydzielania przez pszczoły woszczarki. Autor omówił również, jakie składniki pokarmu wpływają na powstawani [ ... ]

Pasieka 2/2016
Prawne uwarunkowania prowadzenia gospodarki pasiecznej
Witkowski ZiemowitPrawne uwarunkowania prowadzenia gospodarki pasiecznej

Prawne uwarunkowania prowadzenia gospodarki pasiecznej Czy w Polsce potrzebna jest ustawa regulująca pszczelarstwo? Na szeroko rozumiane prowadzenie gospodarki pasiecznej składają się zagadnienia z kilku dziedzin. Gospodarka pasieczna obejmuje swoim zakresem zapylanie roślin, chów i hodowlę [ ... ]