Pszczelarstwo krok po kroku

„Pszczelarstwo krok po kroku” jest poradnikiem dla każdego, kto chciałby zostać pszczelarzem, jak również dla pszczelarzy–pasjonatów, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę oraz podnieść swoje kwalifikacje.

Książka już na pierwszy rzut oka sprawia dobre wrażenie: bogata szata graficzna, doskonale opracowane ilustracje i schematy przyciągają już od pierwszej strony. Podział tematyczny i kolory poszczególnych działów sprawiają, że poruszanie się po książce w poszukiwaniu potrzebnych informacji nie sprawia nam większego problemu.

Pomocne są także ikony umieszczone przy śródtytułach, umożliwiające rozróżnienie prac samych pszczół od tego, co powinien zrobić pszczelarz. Dodatkowo w każdym dziale umieszczone zostały wskazówki w oddzielnych ramkach, aby nie umknęły uwadze czytelnika. Świetnie dobrane fotografie zdają się być odzwierciedleniem treści niemal w 100%.

Poradnik urzeka prostotą języka. Autor nie wnika w niepotrzebne szczegóły, natomiast przyciąga ciekawostkami. Pisze o tym, co jest niezbędne. Gdyby osądzić „Pszczelarstwo krok po kroku” w jednym zdaniu najbardziej pasowałoby sformułowanie: wiedza w pigułce.

Książka zawiera również słowniczek. Zawiera ponad 60 haseł ułożonych alfabetycznie. W razie jakichkolwiek wątpliwości w każdej chwili można do niego sięgnąć. Natomiast w rozdziale ostatnim, zatytułowanym po prostu „Serwis”, skondensowano to, co najlepsze: najważniejsze polskie zagadnienia prawne zgodne z przepisami unijnymi związane z prowadzeniem pasieki, przedstawiono kosztorys urządzenia pasieki (w zł).

Ponadto w tym dziale znajdziemy przydatne adresy, polecane książki i czasopisma, jak również strony www, które warto odwiedzić.

Do wad tej książki należy tylko to, że niespodziewanie okazuje się, że czytamy właśnie ostatnią stronę...

(TK)

Kaspar Bienefeld
Pszczelarstwo krok po kroku
Oprawa: miękka
Stron: 96, format A5
Książka jest szyta i klejona, co gwarantuje jej trwałość
Wydawnictwo RM, 2008

Artykuł "Pszczelarstwo krok po kroku" ukazał się w "Pasiece" nr 2/2008. Nie powiązano z nim innych publikacji.

XVII DOLNOŚLĄSKIE ŚWIĘTO MIODU I WINA w Przemkowie...
XVII DOLNOŚLĄSKIE ŚWIĘTO MIODU I WINA w Przemkowie

ZAPRASZAMY na XVII DOLNOŚLĄSKIE ŚWIĘTO MIODU I WINA

Wosk – pozyskiwanie, klarowanie, produkcja węzy
Grobelny Przemysław Wosk – pozyskiwanie, klarowanie, produkcja węzy

Wosk – pozyskiwanie, klarowanie, produkcja węzy Jako pszczelarze wiemy, iż do naszych podopiecznych powinna trafiać węza z dobrej jakości wosku, wytopionego z plastrów, które w sezonie pszczelarskim wyeliminowaliśmy z uli. Węza, jaką zamierzamy dać naszym pszczołom powinna zostać wyk [ ... ]

Pasieka 6/2015
Kiedy pszczelarz może wystawić rachunek za miód?
Aneta DziakowskaKiedy pszczelarz może wystawić rachunek za miód?

Kiedy pszczelarz może wystawić rachunek za miód? Rozliczanie transakcji sprzedaży miodu czasami sprawia kłopot. Pszczelarze mają wątpliwości, kiedy mogą wystawić rachunek i czy w ogóle muszą to robić na żądanie kupującego. Przedsiębiorcy nabywający produkty pszczele nie chcą wy [ ... ]

Pasieka 5/2016
O warrozie raz jeszcze
Nowotnik Piotr O warrozie raz jeszcze

O warrozie raz jeszcze Niektórzy twierdzą, że leczenie pszczół z warrozy prowadzi donikąd, inni zaś poszukują coraz to bardziej wymyślnych preparatów lub samodzielnie tworzą lecznicze mikstury łamiąc przy tym prawo. Warroza, choroba niepokonana, wciąż jest przyczyną pomoru wielu p [ ... ]