Czasopismo Pasieka » Pasieka 2/2008 » Pszczelarstwo krok po kroku

Pasieka nr 2/2015 już jest

Pasieka 2/2015Możliwości wykorzystania miodu w onkologii, cz. 3.
09/02/2015 | Bogdan Kędzia, Elżbieta Hołderna-Kędzia
article thumbnail

Możliwości wykorzystania miodu w onkologii, cz. 3. Dotychczas leczenie miodem chorób nowotworowych sprowadza się do pomocy pooperacyjnej, leczenia zmi [ ... ]

Pasieka 2/2015Gospodarka pasieczna w ulach korpusowych inaczej, cz. I
09/02/2015 | Grobelny Przemysław
article thumbnail

Gospodarka pasieczna w ulach korpusowych inaczej, cz. I Odpowiadając na sugestie słuchaczy z prowadzonych przeze mnie szkoleń oraz z próśb  [ ... ]

Pasieka 2/2015Towarowa uprawa malin
09/02/2015 | Piątek Michał
article thumbnail

Towarowa uprawa malin Jedną z powinności pszczelarskich jest troska o pastwisko pszczele. Należy o nie dbać, stale polepszać. Sadząc np. l [ ... ]

Reklama

Reklama
Pasieka 2/2008
Pszczelarstwo krok po kroku Drukuj Email
Wpisany przez TK

Pszczelarstwo krok po kroku

„Pszczelarstwo krok po kroku” jest poradnikiem dla każdego, kto chciałby zostać pszczelarzem, jak również dla pszczelarzy–pasjonatów, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę oraz podnieść swoje kwalifikacje.

Książka już na pierwszy rzut oka sprawia dobre wrażenie: bogata szata graficzna, doskonale opracowane ilustracje i schematy przyciągają już od pierwszej strony. Podział tematyczny i kolory poszczególnych działów sprawiają, że poruszanie się po książce w poszukiwaniu potrzebnych informacji nie sprawia nam większego problemu. Pomocne są także ikony umieszczone przy śródtytułach, umożliwiające rozróżnienie prac samych pszczół od tego, co powinien zrobić pszczelarz. Dodatkowo w każdym dziale umieszczone zostały wskazówki w oddzielnych ramkach, aby nie umknęły uwadze czytelnika. Świetnie dobrane fotografie zdają się być odzwierciedleniem treści niemal w 100%.

Poradnik urzeka prostotą języka. Autor nie wnika w niepotrzebne szczegóły, natomiast przyciąga ciekawostkami. Pisze o tym, co jest niezbędne. Gdyby osądzić „Pszczelarstwo krok po kroku” w jednym zdaniu najbardziej pasowałoby sformułowanie: wiedza w pigułce.

Książka zawiera również słowniczek. Zawiera ponad 60 haseł ułożonych alfabetycznie. W razie jakichkolwiek wątpliwości w każdej chwili można do niego sięgnąć. Natomiast w rozdziale ostatnim, zatytułowanym po prostu „Serwis”, skondensowano to, co najlepsze: najważniejsze polskie zagadnienia prawne zgodne z przepisami unijnymi związane z prowadzeniem pasieki, przedstawiono kosztorys urządzenia pasieki (w zł). Ponadto w tym dziale znajdziemy przydatne adresy, polecane książki i czasopisma, jak również strony www, które warto odwiedzić.

Do wad tej książki należy tylko to, że niespodziewanie okazuje się, że czytamy właśnie ostatnią stronę...

(TK)

Kaspar Bienefeld
Pszczelarstwo krok po kroku
Oprawa: miękka
Stron: 96, format A5
Książka jest szyta i klejona, co gwarantuje jej trwałość
Wydawnictwo RM, 2008

Czasopismo dla pszczelarzy z pasją - Pasieka 2008 nr 2.
Zamów e-prenumerate
"Pasieki"

Ocena użytkowników: / 7
SłabyŚwietny 

20/02/2013 | Trzybiński Sławomir

Jak cię widzą, tak cię piszą i tak chętniej kupują. Ten sam miód, a [ ... ]

Jedziemy na miodzie
27/02/2013 | Administrator
article thumbnail

  1000 km dla pszczół, czyli zimowa wyprawa rowerowa po zachodniej oraz południowej Polsce promująca ochronę pszczół oraz konsumpcję miodu jako napoju izotonicz [ ... ]

Jesteśmy z Państwem już 10 lat!
03/07/2013 | Administrator
article thumbnail

Zamów prenumeratę „Pasieki” i wygraj bon o wartości 5 000 zł na zakup sprzętu pszczelarskiego!

Szanowni Państwo!
W ostatniej edycji konkursu „Opłać prenumeratę do 30 lis [ ... ]