Newsletter

Aby otrzymywać wiadomości o nadchodzącym numerze "Pasieki" oraz nowościach w sklepie, podaj adres e-mail.

Forum Pasieki Ambrozja

Reklama
Zapraszamy Państwa do sekcji Wydawnictwa Pasieka na Forum Pasieki Ambrozja
Reklama
Czasopismo Pasieka » Pasieka 2/2008 » Pszczelarstwo krok po kroku

Pasieka nr 4/2014 już jest

Pasieka 4/2014Pszczelarski kurs marketingowy (II edycja), cz. 1.
13/06/2014 | Winiarski Maciej
article thumbnail

Pszczelarski kurs marketingowy (II edycja), cz. 1. Konsumenckie preferencje na rynku miodu w Polsce
Proces zakupu jest finalnym rezultatem długiego proc [ ... ]

Pasieka 4/2014Pasieka poleca: Pszczoły. Poradnik hodowcy
13/06/2014 | Werner Gekeler
article thumbnail

Pszczoły. Poradnik hodowcy
Książka adresowana zarówno do początkującego hodowcy, jak i pszczelarza profesjonalisty. Dzięki tej pozycji osoby, które [ ... ]

Pasieka 4/2014Rusza akcja Pasieki „Miód kupujesz - pszczoły ratujesz”
12/06/2014 | Kobiałka Teresa
article thumbnail

Rusza akcja Pasieki „Miód kupujesz - pszczoły ratujesz” O tym, jak ważna jest rola pszczoły w ekosystemie i jak trudna jest gospodarka p [ ... ]

Reklama
Reklama
Pasieka 2/2008
Pszczelarstwo krok po kroku Drukuj Email
Wpisany przez TK

Pszczelarstwo krok po kroku

„Pszczelarstwo krok po kroku” jest poradnikiem dla każdego, kto chciałby zostać pszczelarzem, jak również dla pszczelarzy–pasjonatów, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę oraz podnieść swoje kwalifikacje.

Książka już na pierwszy rzut oka sprawia dobre wrażenie: bogata szata graficzna, doskonale opracowane ilustracje i schematy przyciągają już od pierwszej strony. Podział tematyczny i kolory poszczególnych działów sprawiają, że poruszanie się po książce w poszukiwaniu potrzebnych informacji nie sprawia nam większego problemu. Pomocne są także ikony umieszczone przy śródtytułach, umożliwiające rozróżnienie prac samych pszczół od tego, co powinien zrobić pszczelarz. Dodatkowo w każdym dziale umieszczone zostały wskazówki w oddzielnych ramkach, aby nie umknęły uwadze czytelnika. Świetnie dobrane fotografie zdają się być odzwierciedleniem treści niemal w 100%.

Poradnik urzeka prostotą języka. Autor nie wnika w niepotrzebne szczegóły, natomiast przyciąga ciekawostkami. Pisze o tym, co jest niezbędne. Gdyby osądzić „Pszczelarstwo krok po kroku” w jednym zdaniu najbardziej pasowałoby sformułowanie: wiedza w pigułce.

Książka zawiera również słowniczek. Zawiera ponad 60 haseł ułożonych alfabetycznie. W razie jakichkolwiek wątpliwości w każdej chwili można do niego sięgnąć. Natomiast w rozdziale ostatnim, zatytułowanym po prostu „Serwis”, skondensowano to, co najlepsze: najważniejsze polskie zagadnienia prawne zgodne z przepisami unijnymi związane z prowadzeniem pasieki, przedstawiono kosztorys urządzenia pasieki (w zł). Ponadto w tym dziale znajdziemy przydatne adresy, polecane książki i czasopisma, jak również strony www, które warto odwiedzić.

Do wad tej książki należy tylko to, że niespodziewanie okazuje się, że czytamy właśnie ostatnią stronę...

(TK)

Kaspar Bienefeld
Pszczelarstwo krok po kroku
Oprawa: miękka
Stron: 96, format A5
Książka jest szyta i klejona, co gwarantuje jej trwałość
Wydawnictwo RM, 2008

Czasopismo dla pszczelarzy z pasją - Pasieka 2008 nr 2.
Zamów e-prenumerate
"Pasieki"

Ocena użytkowników: / 7
SłabyŚwietny 

Jedziemy na miodzie
27/02/2013 | Administrator
article thumbnail

  1000 km dla pszczół, czyli zimowa wyprawa rowerowa po zachodniej oraz południowej Polsce promująca ochronę pszczół oraz konsumpcję miodu jako napoju izotonicz [ ... ]

Wspomóżmy Zespół Pieśni i Tańca "Apis" z Pszczelej Woli
12/03/2013 | Administrator
article thumbnail

Wspomóżmy Zespół Pieśni i Tańca "Apis" z Pszczelej Woli

Pszczela Wola jest malowniczą osadą położoną 14 km na południe od Lublina, na trasie Lublin – Bychawa. Znajduje się tu  [ ... ]

Jesteśmy z Państwem już 10 lat!
03/07/2013 | Administrator
article thumbnail

Zamów prenumeratę „Pasieki” i wygraj bon o wartości 5 000 zł na zakup sprzętu pszczelarskiego!

Szanowni Państwo!
W ostatniej edycji konkursu „Opłać prenumeratę do 30 lis [ ... ]