fbpx

NEWS:

Opakowanie na miód? A po co to komu?

Wyobraź sobie, że jesteś osobą kompletnie nie znającą się na miodzie. Wchodzisz na targ czy do sklepu i widzisz rzędy podobnych słoików z niemal identycznym produktem. Jakimi kryteriami się pokierujesz, dokonując wyboru? Pszczelarze wiedzą jak wybierać miód, konsument – rzadko.

Opakowania na miód

Człowiek jest wzrokowcem. Gdy jako ludzie pierwotni szukaliśmy pożywienia, kierowaliśmy się najpierw tym co widzimy. Na dalszy plan schodziła weryfikacja zapachowa i smakowa. Nie oszukujmy się, ciągle tak wybieramy produkty.

Dlatego niezwykle ważne jest opakowanie – słoik, etykieta, nakrętka a czasem pudełko.

Konsumenta wabi produkt, który będzie przyciągał wzrok, zawierał informację o gatunku patoki (wyrobi sobie przyzwyczajenia konsumenckie, ważne, gdy chcemy wiedzieć którego gatunku miodu opłaca się produkować najwięcej) i dane pasieki.

Zwłaszcza pierwsza i ostatnia z zalet są szczególnie cenne dla przedsiębiorcy. Nawet jeśli musimy na początku zainwestować w opakowanie, to koszty szybko się zwrócą i przynoszą zyski. Zwykłe etykiety na miód są bardzo tanie, a możemy je doliczyć do ceny produktu, podkreślając konsumentom, że wyższa cena świadczy o wyższej jakości.

Natomiast zamieszczenie informacji od kogo podchodzi miód, sprawi, że konsument będzie zawsze wiedział gdzie skierować kroki po ulubiony krupiec.

Piękne opakowanie przyciągnie również osoby, które szukają prezentu dla bliskich. Można stworzyć zestawy: miód i propolis na wzmocnienie odporności dla babci, zapakowane w ładny, drewniany koszyk. Nowocześnie opakowany miód gryczany w zestawie z pyłkiem dla kumpla-kulturysty.

Zestaw trzech miodów z eleganckimi etykietami dla smakoszy. Słoiczek w kształcie serca ze złotym miodem na prezent Walentynkowy… itd. Oferując produkty w taki sposób przyciągamy dodatkowych klientów.

Na miody, podobnie jak na alkohol, można nalepić banderolę. Podkreślają one nie tylko ekskluzywność produktu, ale przekonują klienta, że patoka była dobrze przechowywana i od momentu zakręcenia słoika, nikt nie „maczał w nim palców”.

Tak naprawdę sposobów eksponowania miodów jest wiele i możemy zrealizować każdy pomysł, który tylko przyciągnie klienta – ważne, by to w ogóle robić. Konkurencja jest duża, a ten kto nie idzie do przodu ten się cofa. Chyba nie warto wypaść z rynku. Prawda?

M. Walerowicz


Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Prenumerata roczna obejmuje 6 kolejnych...

Korzystaj z e-Prenumeraty na www.pasieka24.pl i w aplikacji mobilnej.Ciesz się pełnym dostępem do wszystkich książek i czasopism Wydawnictwa "Pasieka" Sprawdź jak szeroką bazę wiedzy pszczelarskiej...

Ostatnio dodane

Dziurki dla samotnic w cegłach angielskiego Brighton Budowniczowie i deweloperzy...

ze świata

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 24-06-2019

Wpływ ustawienia uli na błądzenie pszczół Bywa, że pszczoły błądzą...

ze świata

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 24-06-2019

Pobierz plakat akcji Pobierz plakat do druku w wysokiej jakości...

Kupuj polski miód

Pasieka - avatar Pasieka, 24-06-2019

Porównanie efektywności zapylania przez pszczołę miodną i australijskie pszczoły...

ze świata

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 19-06-2019

Olkusz rozda setkę uli   Zarówno nowicjusze, jak i doświadczeni pszczelarze...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 19-06-2019

Cześć! Zapewne słyszałeś, że miód ma świetne właściwości prozdrowotne i...

Kupuj polski miód

Pasieka - avatar Pasieka, 19-06-2019

Wsparcie unijne sektora pszczelarskiego od sierpnia 2019 Od pierwszego sierpnia...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 18-06-2019

  Kwiaty „słyszą” bzyczenie pszczół i odpowiadają na ten dźwięk Zdjęcie:...

ze świata

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 18-06-2019

Analiza COLOSS strat rodzin pszczelich w okresie zimowym 2017/2018 Trzydziestego...

ze świata

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 17-06-2019