Rusza akcja Pasieki „Miód kupujesz - pszczoły ratujesz”

O tym, jak ważna jest rola pszczoły w ekosystemie i jak trudna jest gospodarka pasieczna w dobie obecnych zagrożeń wiedzą wszyscy pszczelarze. Uprawianie tego pięknego i niestety już zamierającego zawodu wymaga nie tylko ogromnej wiedzy, zaangażowania i pasji, lecz również nakładów finansowych. Większość pasiek w naszym kraju jest prowadzona hobbystycznie, a koszty ich utrzymywania są pokrywane głównie ze sprzedaży miodu. Niepowodzenia w prowadzeniu pasieki czy też sprzedaży pozyskanych z nich produktów pszczelich mogą zniechęcać adeptów pszczelarstwa. Kupując więc miód – wspieramy rodzime pszczelarstwo, a przez pośrednictwo pszczelarza zapewniamy zapylaczom dobrą opiekę.

KUB-15

Wykorzystując ogólnopolski zasięg wydawanego przez nas pisma „Pasieka” wspólnie z Polskim Związkiem Pszczelarskim oraz innymi organizacjami pszczelarskimi i przy wsparciu naszych Czytelników i firm z branży pszczelarskiej planujemy wystąpić z inicjatywą wspierania polskiego pszczelarstwa.

Ponieważ pszczoła miodna jest głównym zapylaczem roślin i bez jej pracy nie mielibyśmy wielu roślin i owoców postanowiliśmy się głównie skupić na wspieraniu obecnych i przyszłych pszczelarzy oraz na zainicjowaniu działań mających wpływ na zwiększenie zainteresowania pszczelarstwem oraz wzrostem świadomości społecznej dotyczącej roli pszczół, pszczelarza, właściwości produktów pszczelich itp. (co przełoży się na wzrost konsumpcji miodu w Polsce).

Korzyści z przeprowadzonej kampanii niewątpliwie odniesiemy wszyscy – jeśli prowadzenie pasieki stanie się lepiej dochodowe i będzie ich powstawało coraz więcej – więcej będzie też pszczół, głównych zapylaczy roślin, z których wytwarzana jest żywność dla ludzi i pasza dla zwierząt.

Wzrośnie też zainteresowanie miodem i produktami pszczelimi, jak również nasadzaniem roślin miodo- i pyłkodajnych. Mamy również nadzieję, że i przy okazji szeregi pszczelarzy się poszerzą.

Cele akcji:

1. Uświadomienie społeczeństwa o:

  • ważnej roli pszczoły jako zapylacza
  • tym, że pszczelarze zapewniają pszczołom opiekę i zwiększają liczebność ich pogłowia w Polsce, a z kolei pszczelarze utrzymują swoje pasieki głównie ze sprzedaży miodu – kupując więc miód pośrednio zapewniamy pszczołom miodnym dobrą opiekę oraz zwiększamy liczbę tak niezbędnych zapylaczy,
  • tym, że zawód pszczelarza jest trudny, ale jeśli pokocha się pszczoły – tak naprawdę każdy może nim zostać (wykluczając osoby uczulone na jad pszczeli), jeśli tylko poświęci się sporo czasu i zaangażowania a pasiekę można prowadzić hobbystycznie, niezależnie od pracy zawodowej, jaką się wykonuje,
  • tym, że pszczół nie trzeba się bać,
  • właściwościach miodu i innych produktów pszczelich,
  • tym, w jaki sposób w codziennym życiu mogą pomagać pszczołom i innym owadom zapylającym.

2. Przekazanie pszczelarzom gotowej strategii marketingowej, która wpłynie na wzrost sprzedaży miodu i innych produktów sprzedawanych w ich pasiekach (ulotki informacyjne, etykiety z logo akcji rozpoznawalne przez klienta itd.), co przy równoczesnym informowaniu konsumentów o kampanii dodatnio wpłynie na wzrost konsumpcji miodu w Polsce.

3. Propagowanie zawodu pszczelarza oraz wspieranie adeptów sztuki pszczelarskiej np. poprzez przekazywanie darmowych egzemplarzy „Pasieki”, pośredniczeniu w nawiązaniu kontaktów z doświadczonymi pszczelarzami chętnymi do dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz z najbliższymi kołami pszczelarskimi.

4. Przekazanie drzewek i krzewów miodo- i pyłkodajnych pszczelarzom (i nie tylko), aby zwiększyć bazę pożytkową dla pszczół.

5. Organizowanie prelekcji nt. Produktów pszczelich, ochrony pszczół i pszczelarstwa we współpracy z kołami pszczelarskimi (dodatkowo dochód ze sprzedaży gadżetów z logo akcji zostanie przeznaczony np. na druk kolejnych ulotek informacyjnych o właściwościach produktów pszczelich i roli pszczół, a następie przekazywane kołom do rozdania wśród słuchaczy).

Finansowanie akcji

KUB14

Nasze wydawnictwo na prowadzoną akcję nie uzyskało żadnego dofinansowania. Dlatego o wsparcie akcji będziemy się zwracać do sponsorów. Przeznaczymy również własne środki uzyskane ze sprzedaży produktów opatrzonych specjalnym logo – będzie ono umieszczane na ulotkach, etykietach na miód, plakatach, kubkach, koszulkach i innych gadżetach, ze sprzedaży których część dochodu zostanie przeznaczona na akcje wspierające pszczelarstwo (np. na zakup drzew i krzewów miododajnych, druk kolejnych ulotek, plakatów itd.).

Poza sercem i zaangażowaniem, postaramy się wykorzystać również wszystkie możliwe drogi propagowania naszej akcji. Uważamy, że jest to nasza wspólna sprawa, dlatego prosimy również Państwa o pomoc w prowadzeniu opisanej kampanii.

Wraz z kolejnym numerem „Pasieki” otrzymają Państwo plakat promujący akcję (z logo sponsorów, którzy pokryją część kosztów druku) – będziemy Państwa prosić o umieszczenie go w widocznym miejscu w swoich sklepikach, na stoiskach handlowych, zaprzyjaźnionych sklepach, przedszkolach itp. O kolportaż tych plakatów poprosimy również naszych dystrybutorów.

Specjalnie na potrzeby akcji tworzymy stronę internetową, na której zamieścimy ciekawe artykuły, np. na temat produktów pszczelich, ich właściwości i wpływu na organizm człowieka, jak również ciekawostki z życia pszczół.

Jesteśmy również otwarci na wszelkie sugestie z Państwa strony – jeśli mają Państwo pomysły, w jaki sposób jeszcze rozszerzyć naszą akcję prosimy o kontakt:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..


Teresa Kobiałka

Dołącz do nas na na fb: www.facebook.com/Pasieka24


Powiązane artykuły


Czasopismo dla pszczelarzy z pasją - Pasieka
Zamów czasopismo
"Pasieka" do domu

Ocena użytkowników: 1 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Co w trawie piszczy...

Kalendarz biodynamiczny 2018
Kalendarz biodynamiczny 2018

Kalendarz biodynamiczny 2018 Dzięki uprzejmości Koła Pszczelarzy we Wronkach, RZP Wlkp. Płn w Chodzieży prezentujemy Państwu pszczelarski kalendarz biodynamiczny, który zawiera wskazówki kied [ ... ]

Czytaj więcej »
Po co komu etykiety, ulotki i opakowania zbiorcze?
Po co komu etykiety, ulotki i opakowania zbiorcze?

Po co komu etykiety, ulotki i opakowania zbiorcze?

Po co kolorowa nalepka i pudełko, po co ulotka lub broszura? Jak cię widzą, tak cię piszą i tak chętniej kupują. Ten sam miód, a [ ... ]

Czytaj więcej »
Nabór na Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe dla Dorosłych
Nabór na Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe dla Dorosłych

Zespół Szkół im. Leokadii Bergerowej w Płocku ogłasza nabór na Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe dla Dorosłych dające uprawnienia do prowadzenia gospodarstwa rolniczego i pszczelarskiego 1. RL [ ... ]

Czytaj więcej »
Inne artykuły »

Najczęściej czytane w ostatnich numerach:

Łuseczki woskowe - powstawanie, charakterystyka, obserwacje dotyczące budowy...
Kania ArturŁuseczki woskowe - powstawanie, charakterystyka, obserwacje dotyczące budowy plastrów, cz. 4.

Łuseczki woskowe - powstawanie, charakterystyka, obserwacje dotyczące budowy plastrów, cz. 4. W poprzedniej części artykułu omówiono wydzielanie i temperaturę topnienia wosku, zdejmowanie łuseczek woskowych z lusterek, sposób budowy plastrów przez pszczoły oraz rolę żuwaczek w tym p [ ... ]

Pasieka 3/2016
Zmiany w przepisach dotyczących sprzedaży bezpośredniej
Paulina Skalik, Emil MaciągZmiany w przepisach dotyczących sprzedaży bezpośredniej

Zmiany w przepisach dotyczących sprzedaży bezpośredniej 30 września 2015 roku Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Marek Sawicki podpisał rozporządzenie w sprawie wymagań weterynaryjnych przy produkcji produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do sprzedaży bezpośredniej. Wprowadza o [ ... ]

Pasieka 1/2016
Co zrobić, żeby było lepiej, czyli podsumowanie sezonu
Trzybiński Sławomir Co zrobić, żeby było lepiej, czyli podsumowanie sezonu

Co zrobić, żeby było lepiej, czyli podsumowanie sezonu Miniony sezon uznalibyśmy za udany, gdyby nie problemy z pogodą. Był też dość krótki, bo tak jak późno się zaczął, tak też szybko się skończył. Pozostał niedosyt – że to już po wszystkim, że można było więcej, lepi [ ... ]

Pasieka 6/2016