Rusza akcja Pasieki „Miód kupujesz - pszczoły ratujesz”

O tym, jak ważna jest rola pszczoły w ekosystemie i jak trudna jest gospodarka pasieczna w dobie obecnych zagrożeń wiedzą wszyscy pszczelarze. Uprawianie tego pięknego i niestety już zamierającego zawodu wymaga nie tylko ogromnej wiedzy, zaangażowania i pasji, lecz również nakładów finansowych. Większość pasiek w naszym kraju jest prowadzona hobbystycznie, a koszty ich utrzymywania są pokrywane głównie ze sprzedaży miodu. Niepowodzenia w prowadzeniu pasieki czy też sprzedaży pozyskanych z nich produktów pszczelich mogą zniechęcać adeptów pszczelarstwa. Kupując więc miód – wspieramy rodzime pszczelarstwo, a przez pośrednictwo pszczelarza zapewniamy zapylaczom dobrą opiekę.

KUB-15

Wykorzystując ogólnopolski zasięg wydawanego przez nas pisma „Pasieka” wspólnie z Polskim Związkiem Pszczelarskim oraz innymi organizacjami pszczelarskimi i przy wsparciu naszych Czytelników i firm z branży pszczelarskiej planujemy wystąpić z inicjatywą wspierania polskiego pszczelarstwa.

Ponieważ pszczoła miodna jest głównym zapylaczem roślin i bez jej pracy nie mielibyśmy wielu roślin i owoców postanowiliśmy się głównie skupić na wspieraniu obecnych i przyszłych pszczelarzy oraz na zainicjowaniu działań mających wpływ na zwiększenie zainteresowania pszczelarstwem oraz wzrostem świadomości społecznej dotyczącej roli pszczół, pszczelarza, właściwości produktów pszczelich itp. (co przełoży się na wzrost konsumpcji miodu w Polsce).

Korzyści z przeprowadzonej kampanii niewątpliwie odniesiemy wszyscy – jeśli prowadzenie pasieki stanie się lepiej dochodowe i będzie ich powstawało coraz więcej – więcej będzie też pszczół, głównych zapylaczy roślin, z których wytwarzana jest żywność dla ludzi i pasza dla zwierząt.

Wzrośnie też zainteresowanie miodem i produktami pszczelimi, jak również nasadzaniem roślin miodo- i pyłkodajnych. Mamy również nadzieję, że i przy okazji szeregi pszczelarzy się poszerzą.

Cele akcji:

1. Uświadomienie społeczeństwa o:

  • ważnej roli pszczoły jako zapylacza
  • tym, że pszczelarze zapewniają pszczołom opiekę i zwiększają liczebność ich pogłowia w Polsce, a z kolei pszczelarze utrzymują swoje pasieki głównie ze sprzedaży miodu – kupując więc miód pośrednio zapewniamy pszczołom miodnym dobrą opiekę oraz zwiększamy liczbę tak niezbędnych zapylaczy,
  • tym, że zawód pszczelarza jest trudny, ale jeśli pokocha się pszczoły – tak naprawdę każdy może nim zostać (wykluczając osoby uczulone na jad pszczeli), jeśli tylko poświęci się sporo czasu i zaangażowania a pasiekę można prowadzić hobbystycznie, niezależnie od pracy zawodowej, jaką się wykonuje,
  • tym, że pszczół nie trzeba się bać,
  • właściwościach miodu i innych produktów pszczelich,
  • tym, w jaki sposób w codziennym życiu mogą pomagać pszczołom i innym owadom zapylającym.

2. Przekazanie pszczelarzom gotowej strategii marketingowej, która wpłynie na wzrost sprzedaży miodu i innych produktów sprzedawanych w ich pasiekach (ulotki informacyjne, etykiety z logo akcji rozpoznawalne przez klienta itd.), co przy równoczesnym informowaniu konsumentów o kampanii dodatnio wpłynie na wzrost konsumpcji miodu w Polsce.

3. Propagowanie zawodu pszczelarza oraz wspieranie adeptów sztuki pszczelarskiej np. poprzez przekazywanie darmowych egzemplarzy „Pasieki”, pośredniczeniu w nawiązaniu kontaktów z doświadczonymi pszczelarzami chętnymi do dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz z najbliższymi kołami pszczelarskimi.

4. Przekazanie drzewek i krzewów miodo- i pyłkodajnych pszczelarzom (i nie tylko), aby zwiększyć bazę pożytkową dla pszczół.

5. Organizowanie prelekcji nt. Produktów pszczelich, ochrony pszczół i pszczelarstwa we współpracy z kołami pszczelarskimi (dodatkowo dochód ze sprzedaży gadżetów z logo akcji zostanie przeznaczony np. na druk kolejnych ulotek informacyjnych o właściwościach produktów pszczelich i roli pszczół, a następie przekazywane kołom do rozdania wśród słuchaczy).

Finansowanie akcji

KUB14

Nasze wydawnictwo na prowadzoną akcję nie uzyskało żadnego dofinansowania. Dlatego o wsparcie akcji będziemy się zwracać do sponsorów. Przeznaczymy również własne środki uzyskane ze sprzedaży produktów opatrzonych specjalnym logo – będzie ono umieszczane na ulotkach, etykietach na miód, plakatach, kubkach, koszulkach i innych gadżetach, ze sprzedaży których część dochodu zostanie przeznaczona na akcje wspierające pszczelarstwo (np. na zakup drzew i krzewów miododajnych, druk kolejnych ulotek, plakatów itd.).

Poza sercem i zaangażowaniem, postaramy się wykorzystać również wszystkie możliwe drogi propagowania naszej akcji. Uważamy, że jest to nasza wspólna sprawa, dlatego prosimy również Państwa o pomoc w prowadzeniu opisanej kampanii.

Wraz z kolejnym numerem „Pasieki” otrzymają Państwo plakat promujący akcję (z logo sponsorów, którzy pokryją część kosztów druku) – będziemy Państwa prosić o umieszczenie go w widocznym miejscu w swoich sklepikach, na stoiskach handlowych, zaprzyjaźnionych sklepach, przedszkolach itp. O kolportaż tych plakatów poprosimy również naszych dystrybutorów.

Specjalnie na potrzeby akcji tworzymy stronę internetową, na której zamieścimy ciekawe artykuły, np. na temat produktów pszczelich, ich właściwości i wpływu na organizm człowieka, jak również ciekawostki z życia pszczół.

Jesteśmy również otwarci na wszelkie sugestie z Państwa strony – jeśli mają Państwo pomysły, w jaki sposób jeszcze rozszerzyć naszą akcję prosimy o kontakt:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..


Teresa Kobiałka

Dołącz do nas na na fb: www.facebook.com/Pasieka24


Powiązane artykuły


Czasopismo dla pszczelarzy z pasją - Pasieka
Zamów czasopismo
"Pasieka" do domu


Co w trawie piszczy...

Międzynarodowa Wystawa Pszczelarska Pszczoła Hanácka

Międzynarodowa Wystawa Pszczelarska Pszczoła Hanácka W dniach 19-20 października 2018 zapraszamy na Międzynarodową Wystawę Pszczelarską związaną z konferencją innowatorów i wynalazców  [ ... ]

Czytaj więcej »
ULmonitor
ULmonitor

ULmonitor www.ulmonitor.pl Pszczelarstwo często kojarzy się przede wszystkim z tradycją. Tradycyjne rzemiosło, tradycyjna czyli naturalna i zdrowa żywność, pszczoły i ich miód towarzysz [ ... ]

Czytaj więcej »
Proporcje cukru do wody oraz objętość uzyskanego syropu
Proporcje cukru do wody oraz objętość uzyskanego syropu

Proporcje cukru do wody oraz objętość uzyskanego syropu
fot. Roman Dudzik Syrop o proporcji 1:1 (1 kg cukru na 1 litr wody)
1 litr syropu zawiera 625 g cukru

Cukier w kilogramach  [ ... ]



Czytaj więcej »
Inne artykuły »

Najczęściej czytane w ostatnich numerach:

Jak poprawnie ewidencjonować sprzedaż miodu?
Aneta DziakowskaJak poprawnie ewidencjonować sprzedaż miodu?

Jak poprawnie ewidencjonować sprzedaż miodu? Sytuacja, w której pszczelarz sprzedający swój nieprzetworzony miód i pod pewnymi warunkami jest zwolniony z wystawiania rachunków nie oznacza, że jest on zwolniony ze wszystkich formalności. Co prawda, nie musi wystawiać dokumentów sprzedaży [ ... ]

Pasieka 6/2016
Miód spadziowy – co warto o nim wiedzieć?
Habryka CelinaMiód spadziowy – co warto o nim wiedzieć?

Miód spadziowy – co warto o nim wiedzieć? W artykule pt. „Pożytek spadziowy – co warto o nim wiedzieć?” opublikowanym w nr 4/2016 „Pasieki” omówiono charakterystykę tego pożytku oraz jego niekorzystny wpływu na zimowlę rodzin pszczelich. Zwrócono również uwagę na trudnoś [ ... ]

Pasieka 5/2016
Siew i uprawa facelii
Emil Maciąg, Paulina SkalikSiew i uprawa facelii

Siew i uprawa facelii Facelia błękitna to jedna z najbardziej cenionych roślin miododajnych. Jest to roślina roczna z rodziny faceliowatych (Hydrophyllaceae), które pochodzą z Kalifornii. Łodygę ma wzniesioną dorastającą do około 70-80 cm wysokości, całą wraz z liśćmi szorstko o [ ... ]

Pasieka 2/2016