fbpx

NEWS:

Marka własna gospodarstwa pasiecznego

Marka Własna Gospodarstwa Pasiecznego

Słoiki i opakowania na miód

Na rynku coraz częściej spotyka się różne kształty opakowań na miód, w tym również kanciaste słoiczki. Jak wykazały badania formy kanciaste (prostokąty, pięciokąty i sześciokąty) są kojarzone z takimi pojęciami jak: konflikt, dynamizm i męskość. Formy owalne, nie zawierające kątów wywołują wrażenie harmonii, miękkości, kobiecości. Częściej

wybierane są przez ludzi wrażliwych, o refleksyjnej naturze. W wyborze kształtów i wielkości opakowań powinna pszczelarzowi pomóc segmentacja rynku.

Jeżeli większość klientów stanowią kobiety, to rzecz jasna pozostajemy przy tradycyjnym kształcie opakowań, ale jeżeli są to inne grupy społeczne (pokolenie Y i mężczyźni), to można zastanowić się nad wprowadzeniem zmian.

Omawiając jednostkowe opakowania na miód, nie sposób pominąć wielu prób zainteresowania szerokiej klienteli różnymi pomysłowymi opakowaniami, których głównym zadaniem – oczywiście poza funkcją ochronną produktu rdzennego – jest zwrócenie uwagi konsumenta na markę sprzedawcy miodu.

Pojawiają się zatem na stoiskach miody w różnorodnych słoiczkach, np. w kształcie misia, w kamionkach czy wekach podkreślających naturalne pochodzenie miodu itp.

Ten skrótowy przegląd używanych w Polsce opakowań na miód, dowodnie świadczy, iż na rynku ciągle dominującym opakowaniem są proste, walcowate i przeźroczyste szklane słoiki, najczęściej o pojemności 0,9 litra. Sytuacja taka wynika z przyzwyczajenia konsumentów do oceny jakości miodu na podstawie jego wyglądu i z niskiej ceny takich opakowań.

marka własna gospodarstwa pasiecznego

Ciekawostką jest, że słoik o pojemności 0,9 l stosowany jako opakowanie miodu tak popularny jest chyba tylko w Polsce. W innych krajach najczęściej miody konfekcjonowane są do mniejszych opakowań detalicznych.

Ostatnio bardzo popularne są również małe słoiczki 35 ml mieszczące ok. 50 g miodu wykorzystywane jako „próbki” miodów rozdawane przez pszczelarzy np. na prelekcjach, konferencjach itp. oraz sprzedawane w zestawach np. po 3 szt. (z różnymi gatunkami miodów).

zablokowane [...] - część treści ukryta, w całości dostępna tylko dla zalogowanych e-Prenumeratorów

Miód pszczeli jest też pakowany do pudełek plastikowych (walcowatych i prostopadłościanów) dopuszczonych do kontaktu z żywnością i pomimo ładnej formy, pięknej szaty graficznej, łatwego dostępu do produktu (jest to bardzo ważne w przypadku skrystalizowanego miodu) klienci nie zdradzają większego zainteresowania zakupami.

Bierze się to z przywiązania do tradycyjnych opakowań słoików i do tego zawsze przeźroczystych. Sprzedaż miodu w szkle kolorowym, również napotyka na poważne trudności. Jeżeli istnieje tylko taka możliwość, to Polak pragnie widzieć kupowany produkt, a to najlepiej umożliwiają mu szklane i przeźroczyste opakowania szklane.

Podobnie przedstawia się sprawa z tubami, z których można wyciskać żądaną ilość miodu. Pomimo dużej dogodności w dozowaniu tego produktu – klienci nie zdradzają większego zainteresowania zakupami miodu w tubach.


Marka własna gospodarstwa pasiecznego