fbpx

NEWS:

Marka własna gospodarstwa pasiecznego

Marka Własna Gospodarstwa Pasiecznego

Zarządzanie marką

Pod tym pojęciem rozumiemy prowadzenie reklamy, wdrażanie zmian (w tym również innowacyjnych) oraz obserwacje i ocena konkurencji w stosunku do własnego brandu. Podstawową zasadą na rynku miodu jest stwierdzenie, że jak sprzedaż idzie dobrze, to niczego się nie poprawia.

Sukces jednak może być źródłem naszej klęski – jeżeli on nas zaślepi do tego stopnia, że przestaniemy obserwować konkurencję i dopiero w przypadku realnego zagrożenia zarząd firmy podejmuje jakieś przeciwdziałania. Atak ze strony konkurencji najczęściej można przewidzieć i wówczas można podjąć działania wyprzedzające. Jeśli ocena sytuacji rynkowej jest taka, iż należy podjąć się reklamy, to wówczas wymagana jest żelazna konsekwencja.

Pszczelarz decydujący się na stosowanie reklamy w lokalnej gazetce, musi ją powtórzyć minimum trzy razy, aby zaczęła przynosić efekty. Powszechnie wiadomo, że jednorazowa reklama jest jak kropla wody spadająca na rozgrzaną płytę kuchenną – wyparowuje bez śladu, a w przypadku reklamy – znika ze świadomości konsumenta.

zablokowane [...] - część treści ukryta, w całości dostępna tylko dla zalogowanych e-Prenumeratorów

Badanie wizerunku własnej marki jest niezwykle istotne z punktu widzenia właściciela gospodarstwa pasiecznego, ponieważ uświadamia mu, że zawsze jest wiele do zrobienia

w tym zakresie. Widzimy, że takich pytań pomocniczych jest dość sporo, ale dopiero pozytywna odpowiedź na 12 pytanie jest głównym celem wszystkich marketingowych działań gospodarstwa pasiecznego.

W tej części naszych rozważań autor dość sporo podał Czytelnikowi informacji teoretycznych, jednak nowe podejście do marki jest wypadkową rzetelnej wiedzy marketingowej i kultury osobistej. Pod koniec XX wieku wielu ekonomistów zaczęło stawiać wagę kultury sprzedaży na równi z wartością produktu fizycznego.

Dzieje się tak, ponieważ na powstanie marki i jej utrzymanie wpływa nie tylko produkt lub usługa jako taka, lecz również cała pozamaterialna aura przedsiębiorstwa – w naszym przypadku – gospodarstwa pasiecznego.

Na tę aurę składa się osobowość pszczelarza, jego swobodny i pogodny sposób bycia, ubiór, całe obejście wraz domem mieszkalnym i pasieką. Wszędzie, gdzie tylko może dotrzeć oko i ucho konsumenta musi być ład i porządek oraz miły sposób obsługi naszego klienta.

Ta specyficzna, przyjazna aura sprzyja w trakcie obsługi nabywcy na powstanie u niego poczucia zadowolenia i satysfakcji z dokonanego zakupu. A oto tylko chodzi w procesie kreowania własnej marki.


Marka własna gospodarstwa pasiecznego