NEWS:

Otwarcie programu

Program „Życie miodem słodzone” ruszył. Wiemy to wszyscy, każdy z nas przecież ogląda telewizję. Ciepły, rodzinny, wzruszający filmik każe chwytać za słój z miodem, a w przypadku jego braku biec do sklepu lub do ula. Ale dla twórców programu przełomowym wydarzeniem było spotkanie, na którym dokonano otwarcia programu. Miało ono miejsce 6 lutego w „Qchni Artystycznej” na tyłach Zamku Ujazdowskiego w Warszawie.


fot. © Dariusz Małanowski

Rozpoczęło się zwyczajnie, powitaniem i krótkimi przemówieniami twórców programu i gości z instytucji państwowych (ARR, Ministerstwo). Zwrócono uwagę na dwie sprawy. Pierwsza i najważniejsza: kampania promocyjna wreszcie ruszyła pełną parą. Druga, nie mniej ważna: udało się, przynajmniej wstępnie, zintegrować polskie środowiska pszczelarskie.

Pomysłodawcy programu przyznali, że na początku nie wierzyli w jego powodzenie. Problemów natury formalnej, urzędniczej było co nie miara. Teraz uda się miód wyciągnąć z cienia wykorzystując nowoczesne narzędzie marketingowe, jakim jest akcja promocyjna.

Pomysł na przeprowadzenie kampanii pojawił się przed dwoma laty, a konieczność takich działań jest nam wszystkim dobrze znana: niskie spożycie miodu w Polsce i wynikająca z tego mała opłacalność pszczelarstwa. Spożycie na jednego mieszkańca wynosi około 0,35 kg. Gdyby wzrosło do poziomu takiego jak w krajach sąsiednich, 1–1,6 kg, pszczelarstwo stałoby się opłacalne i mogłoby się rozwijać.

Kampania promocyjna jest prowadzona w mediach ogólnopolskich i regionalnych. Podstawą programu jest emisja reklam w telewizji ogólnopolskiej (TVP1, TVP2, TVP INFO i  kanały TVN). W prasie, zwłaszcza w poradnikach dla pań, będą się pojawiały informacje o zastosowaniu miodu w kuchni.

Wszystkie wiadomości o programie i jego treści są zamieszczane na stronie internetowej (www.zyciemiodemslodzone.info). Ważnym elementem kampanii będzie dostarczanie do sklepów plakatów, pokazujących różnorodność miodów.

Przekaz kampanii brzmi następująco: „poznaj się na naturalnym miodzie prosto od naszych pszczół i osładzaj nim życie”. Kampania będzie realizowana w dwóch etapach: I połowa roku 2008 i przełom 2008/2009.

Po zakończeniu części oficjalnej rozpoczęła się kuluarowa przy suto zastawionym stole. Tam już nie było narzekań, lecz rozmowy, i to nie tylko o pszczołach i miodzie, jako że wszyscy obecni na spotkaniu goście doskonale się znają. Ale przede wszystkim należą się gratulacje dla Zbyszka Pęcaka, Piotrka Mrówki i Sławka Bakiera za upór i doprowadzenie do końca zaplanowanego dzieła.

Sławomir Trzybiński

Męskie refleksje po pierwszej emisji

Zrazum pomyślał: lipa, mydło, klapa kompletna. Lata facet po kuchni z wekiem w ręce, a fest kobitka za stołem siedzi. Żeby chociaż zbliżenie na kolanko. Nic! Kompletne niewykorzystanie podstawowego elementarza marketingu. A w dodatku aż się prosiło, żeby nawiązać do krainy mlekiem i miodem płynącej i krom miodu. Jeszcze co nieco a propos mleka, ździebełko chociaż odsłonić... A tu – zero!

Ledwiem jednak myśl ową, jako wszeteczną, odrzucił, a tu nagłe olśnienie skądsiś mię naszło. Jasne, głupku! Facet po kuchni lata, zęby szczerzy, muskuły napina, pierś nadyma po to właśnie, aby Te przed ekranem natchnąć myślą niełatwą a prawowierną.

Wszak to One podejmują decyzję o przemieszczeniu z półki do siatki nielekkiej – dodatkowego kilograma koma trzy netto. To One w dodatku tym miodkiem podkorowo sączyć będą: patrz i ucz się mężu mój. Tak być powinno! Mężuś w kuchni się uwija i rodzince miodzi, a żonka za stołem siedząc, powłóczysto–słodkie spojrzenia z rzadka mu posyła jeno.

No! To już chyba do Rzecznika Praw Obywatelskich się kwalifikuje. A w dodatku własnej żony będę musiał pilnować, bo skutkiem reklamy tak sugestywnej gotowa jeszcze słoiki z rzadkim miodem do domu znosić. A żem za pierwszym razem mowy pszczelej nie skumał? Nic to. Wszak odcinków kilkaset będzie, to i do każdego w końcu pszczela prawda dotrze. I o to właśnie chodziło!

Jan Sielski
„Chrośniak”


Artykuł "Otwarcie programu "Życie miodem słodzone"" ukazał się w czasopiśmie "Pasieka" nr 2/2008, str. 4.


Czasopismo dla pszczelarzy z pasją - Pasieka
Zamów czasopismo
"Pasieka" do domu


Prenumerata

Korzystaj z e-Prenumeraty na www.pasieka24.pl i w aplikacji mobilnej.Ciesz się pełnym dostępem do wszystkich książek i czasopism Wydawnictwa "Pasieka" Sprawdź jak szeroką bazę wiedzy pszczelarskiej...

Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Prenumerata roczna obejmuje 6 kolejnych...

Ostatnio dodane

Jak nasze pszczoły powitały Nowy Rok? W miastach coraz częściej...

Pasieka - avatar Pasieka 18-01-2019 Wiadomości z Polski

Kalendarz biodynamiczny 2019 Dzięki uprzejmości Koła Pszczelarzy we Wronkach, RZP...

Pasieka - avatar Pasieka 04-01-2019 Wiadomości z Polski

Pasieka - avatar Pasieka 21-12-2018 STRONA STARTOWA

WYNIKI KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO 2018 DLA PRENUMERATORÓW PASIEKI Z przyjemnością ogłaszamy wyniki...

Pasieka - avatar Pasieka 20-12-2018 Wiadomości z Polski

Literatura Al Aattal, Y., Rosenkranz, P., Zebitz, C.P.W., 2006. Reproduction...

Chorbiński Paweł - avatar Chorbiński Paweł 19-12-2018 Pokonaj warrozę. Wydanie III

8. Metody biotechniczne w zwalczaniu warrozy Ramka pracy Metody biotechniczne, czasami...

Chorbiński Paweł - avatar Chorbiński Paweł 19-12-2018 Pokonaj warrozę. Wydanie III

7. Dlaczego warroza ­potrafi zniszczyć rodzinę pszczelą mimo jej...

Chorbiński Paweł - avatar Chorbiński Paweł 19-12-2018 Pokonaj warrozę. Wydanie III

6. Leki stosowane w naszym kraju Apiwarol Apiwarol jest preparatem najdłużej...

Chorbiński Paweł - avatar Chorbiński Paweł 19-12-2018 Pokonaj warrozę. Wydanie III

5. Zwalczanie inwazji Varroa destructor Dotychczas zwyczajową praktyką zwalczania inwazji...

Chorbiński Paweł - avatar Chorbiński Paweł 19-12-2018 Pokonaj warrozę. Wydanie III