Miód kupujesz – pszczoły ratujesz
W poprzednim numerze „Pasieki” ukazał się artykuł na temat akcji „Miód kupujesz – pszczoły ratujesz” wspierającej rodzime pszczelarstwo. Dla przypomnienia: akcja skupia się wokół tego, że dzięki opiece pszczelarza i jego działalności więcej pszczół miodnych, a więc głównych zapylaczy, może przetrwać w obecnym środowisku, natomiast pszczelarz utrzymuje pasiekę głównie ze sprzedaży miodu – kupując więc miód pośrednio „ratujemy” pszczoły.
Kampania organizowana jest przez nasze wydawnictwo oraz Polski Związek Pszczelarski, ale tak naprawdę to kampania nas wszystkich związanych w jakikolwiek sposób z pszczelarstwem i zdających sobie sprawę z tego, jak bardzo ważne są owady zapylające oraz z powagi sytuacji, w jakiej obecnie znajduje się polskie pszczelarstwo. Wiemy też jak cennym i niezastąpionym produktem jest miód oraz pozostałe produkty pszczele i tą wiedzą chcemy się podzielić ze społeczeństwem.
Po publikacji artykułu otrzymaliśmy wiele gratulacji i pozytywnych opinii na temat akcji nie tylko od pszczelarzy, lecz i od osób spoza tego środowiska. Na gratulacje jeszcze za wcześnie, bo kampania dopiero się rozpoczyna, ale mamy nadzieję, że mimo ograniczonych możliwości finansowych uda nam się zainteresować konsumentów miodem i że na co dzień będzie on składnikiem menu Polaków oraz że przy tej okazji ciężka praca pszczelarzy będzie doceniana.
Tak jak wcześniej informowaliśmy, wprowadzamy do sprzedaży produkty z logo akcji, ze sprzedaży których część dochodu zostanie przeznaczona na wsparcie akcji, np. na druk ulotek, plakatów itp. Dziękujemy za wszystkie przekazane pomysły i sugestie związane z tymi produktami. Mamy nadzieję, że większość z nich uda nam się zrealizować.
Obecnie opatrzyliśmy logo akcji następujące produkty:
- etykiety (seria z kontretykietą)
- ulotki (U59 „Miód kupujesz – pszczoły ratujesz, U58 „10 powodów, dla których warto jeść miód”, U61-U63 seria o produktach pszczelich „Jak powstaje...?” oraz nowe ulotki o formacie pocztówkowym U64-U66)
- kubki magiczne oraz zwykłe
- koszulki polo z haftem
- koszulki bawełniane z nadrukiem
- czapki z daszkiem z haftem
- torby ekologiczne z nadrukiem
- tablice („anatomia pszczoły miodnej” oraz „morfologia pszczoły miodnej”)
- książka pt. „Marka własna gospodarstwa pasiecznego” Macieja Winiarskiego
Pierwsze ulotki już rozdaliśmy 26 lipca br. na Dniu Otwartego Ula w Krakowie za pośrednictwem Fundacji Myśli Ekologicznej. Organizatorowi bardzo dziękujemy za wsparcie naszej akcji, a Państwo również zachęcamy do współpracy przy okazji podobnych wydarzeń.
Ponadto w ramach pierwszych działań akcji udało nam się stworzyć nowy portal internetowy www.miodkupujeszpszczolyratujesz.pl, na którym zamieściliśmy ciekawe treści na temat właściwości poszczególnych miodów, pyłku, pierzgi, propolisu, wosku, mleczka pszczelego i jadu oraz ciekawostki na temat miodu i pszczół.
Przewidzieliśmy również sekcję z logo naszych partnerów. Jeśli prowadzą Państwo działalność i jako firma chcieliby Państwo wesprzeć akcję i znaleźć się wśród wyróżnionych na wyżej wymienionej stronie oraz plakacie reklamowym akcji prosimy o kontakt.
Indywidualni pszczelarze, aby wesprzeć akcję mogą kupować produkty z logo akcji, natomiast firmom proponujemy tzw. pakiety – za określoną kwotę firmy otrzymają pakiety produktów z logo akcji w cenach hurtowych warte więcej niż sam pakiet! Ponadto logo tych firm zostanie umieszczone na stronie głównej portalu akcji oraz na plakacie reklamowym.
Dzięki tym zamówieniom będziemy mogli zamawiać druki plakatów i ulotek w większych nakładach i korzystniej negocjować ceny druku. Poza tym, im więcej ulotek wydrukujemy, tym więcej trafi ich do konsumentów. Projekty ulotek opatrzonych logo akcji udostępniamy również na naszym profilu fb – internetowych pszczelarzy zachęcamy do ich udostępniania.
W związku z działaniami wokół akcji „Miód kupujesz – pszczoły ratujesz” nakręciliśmy również krótkie filmy-wywiady na temat rozpoczętej akcji, miodu, pszczół itp. i również będą one dostępne w internecie, m.in. na naszej stronie internetowej oraz profilu fb. Mamy nadzieję, że i tą drogą uda nam się dotrzeć do części konsumentów, których być może w ten sposób zachęcimy do zakupu słoika miodu.
Lista firm wspierających akcję wciąż pozostaje otwarta. Dopasujemy się do Państwa możliwości finansowych i obok przygotowanych pakietów proponujemy również indywidualne zestawienia produktów. Chcielibyśmy podziękować wszystkim za wsparcie akcji i abyśmy zdołali umieścić wspomniane logo na plakacie przesunęliśmy termin jego druku do kolejnego wydania „Pasieki”.
Mamy nadzieję, że ten dodatkowy czas zaowocuje nawiązaniem współpracy z kolejnymi partnerami. Sezon pszczelarski dobiega końca – mamy zatem czas na kolejny, tym razem „promocyjny”.
Wszystkie uwagi i pomysły związane z akcją prosimy kierować na: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 33 845 10 11
Teresa Kobiałka