NEWS:

  • w wydaniu tradycyjnym (papierowym) strona: 0

Mleko i miód promują Polskę

Z okazji prezydencji w Unii Europejskiej jednym z gadżetów promujących Polskę jest zestaw „Mleko i Miód” zaprojektowany przez Annę Łoskiewicz i Zofię Strumiłło-Sukiennik ze Studia Beza Projekt. Zestaw tworzą słoik z miodem i kubek z białej porcelany w kształcie kanki na mleko w złotej siatce. W komplecie jest łyżeczka do miodu wyprofilowana tak, by można ją łatwo zwiesić na porcelanowej kance.

W zestawie jest przepis: „Do szklanki przegotowanego mleka dodać jedną łyżkę miodu. Pić trzy razy dziennie po pół szklanki dla wzmocnienia serca”. Przygotowywanie napoju ułatwi specjalny termiczny nadruk, który pojawia się na kubku, gdy napój ma optymalną temperaturę 40°C. Opakowanie stanowi tekturowa tuba z umieszczanym na zewnątrz napisem w dwóch  językach – polskim i angielskim.

„Projekt zestawu inspirowany jest motywami zaczerpniętymi z polskiej kultury i tradycji. Porcelanowy kubek nawiązuje formą do wiejskiej kanki na mleko, zaś łyżeczka ma kształt pióra wieszcza opisującego krainę mlekiem i miodem płynącą. Zestaw „Mleko i Miód” ma więc w sobie romantycznego ducha, jednocześnie jest nowoczesny w formie i promuje ekologiczny styl życia. Miliony pszczół współpracują z polskimi pszczelarzami tworząc wspólnie nasz doskonały miód. Dokładny przepis na „Mleko i Miód” znajduje się wewnątrz opakowania”. Projektantki zaprosiły mnie do współpracy przy realizacji projektu zlecając mi napełnienie słoików miodem z mojej pasieki. Pszczelarstwem zajmuję się już od 31 lat i daje mi to nieustanną satysfakcję. Zestawem „Mleko i Miód” obdarowywani są delegaci na oficjalnych spotkaniach w Polsce i za granicą. Promocja Polski mlekiem i miodem może przyczynić się również do większego zainteresowania miodem w kraju, co może przenieść się na większą sprzedaż.

Jan Kołodziejski


<?php $pas='2011nr6str5'; $pasCov='images/stories/Pasieka/2011_6/Pasieka_2011nr06_[50].jpg'; include('./goto/art_footer.php'); ?>

 Zamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"


Czym jest e-Prenumerata? e-Prenumerata to pełny dostęp do książek i numerów czasopisma „Pasieka” w aplikacji mobilnej oraz w serwisie w www.pasieka24.pl Wszystkie numery czasopisma „Pasieka” oraz książek w „Biblioteczce...

Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Zamawów prenumeratę roczną - obejmuje...

Ostatnio dodane

Kolejny gatunek obcego szerszenia dotarł do Hiszpanii Fot. Thai National...

ze świata

Kobiałka Teresa , 06-05-2025

Recenzja książki „Biotechniczne zwalczanie warrozy” „Biotechniczne zwalczanie warrozy” autorstwa Krzysztofa...

Porady pszczelarskie

Wydawnictwo Pasieka, 06-05-2025

Pszczelarze są zaniepokojeni możliwością rozprzestrzenienia się roztocza Tropilaelaps clareae...

ze świata

Wielińska Agnieszka, 06-05-2025

Estońscy pszczelarze, pozyskujący miód na własny użytek, nie dostaną...

ze świata

Wielińska Agnieszka, 06-05-2025

Pszczelarze z Dolnego Śląska mogą wnioskować o odszkodowania ...

z Polski

Kobiałka Teresa , 06-05-2025

Przedmowa Sądzę, że w książce tej zawarłem zdecydowaną większość współczesnej...

Biotechniczne zwalczanie warrozy. Współczesne możliwości „archaicznych” metod

Olszewski Krzysztof, 29-04-2025

WSTĘP Metody biotechnicznej walki z warrozą, w tym izolacja matek...

Biotechniczne zwalczanie warrozy. Współczesne możliwości „archaicznych” metod

Olszewski Krzysztof, 29-04-2025

CZĘŚĆ TEORETYCZNA 1. Co osiągnęliśmy walcząc z warrozą głównie metodami...

Biotechniczne zwalczanie warrozy. Współczesne możliwości „archaicznych” metod

Olszewski Krzysztof, 29-04-2025

2. Konieczna zmiana strategii zwalczania pasożyta Powszechne występowanie warrozy oraz...

Biotechniczne zwalczanie warrozy. Współczesne możliwości „archaicznych” metod

Olszewski Krzysztof, 29-04-2025