NEWS:

Opakowanie na miód? A po co to komu?

Wyobraź sobie, że jesteś osobą kompletnie nie znającą się na miodzie. Wchodzisz na targ czy do sklepu i widzisz rzędy podobnych słoików z niemal identycznym produktem. Jakimi kryteriami się pokierujesz, dokonując wyboru? Pszczelarze wiedzą jak wybierać miód, konsument – rzadko.

Opakowania na miód

Człowiek jest wzrokowcem. Gdy jako ludzie pierwotni szukaliśmy pożywienia, kierowaliśmy się najpierw tym co widzimy. Na dalszy plan schodziła weryfikacja zapachowa i smakowa. Nie oszukujmy się, ciągle tak wybieramy produkty.

Dlatego niezwykle ważne jest opakowanie – słoik, etykieta, nakrętka a czasem pudełko.

Konsumenta wabi produkt, który będzie przyciągał wzrok, zawierał informację o gatunku patoki (wyrobi sobie przyzwyczajenia konsumenckie, ważne, gdy chcemy wiedzieć którego gatunku miodu opłaca się produkować najwięcej) i dane pasieki.

Zwłaszcza pierwsza i ostatnia z zalet są szczególnie cenne dla przedsiębiorcy. Nawet jeśli musimy na początku zainwestować w opakowanie, to koszty szybko się zwrócą i przynoszą zyski. Zwykłe etykiety na miód są bardzo tanie, a możemy je doliczyć do ceny produktu, podkreślając konsumentom, że wyższa cena świadczy o wyższej jakości.

Natomiast zamieszczenie informacji od kogo podchodzi miód, sprawi, że konsument będzie zawsze wiedział gdzie skierować kroki po ulubiony krupiec.

Piękne opakowanie przyciągnie również osoby, które szukają prezentu dla bliskich. Można stworzyć zestawy: miód i propolis na wzmocnienie odporności dla babci, zapakowane w ładny, drewniany koszyk. Nowocześnie opakowany miód gryczany w zestawie z pyłkiem dla kumpla-kulturysty.

Zestaw trzech miodów z eleganckimi etykietami dla smakoszy. Słoiczek w kształcie serca ze złotym miodem na prezent Walentynkowy… itd. Oferując produkty w taki sposób przyciągamy dodatkowych klientów.

Na miody, podobnie jak na alkohol, można nalepić banderolę. Podkreślają one nie tylko ekskluzywność produktu, ale przekonują klienta, że patoka była dobrze przechowywana i od momentu zakręcenia słoika, nikt nie „maczał w nim palców”.

Tak naprawdę sposobów eksponowania miodów jest wiele i możemy zrealizować każdy pomysł, który tylko przyciągnie klienta – ważne, by to w ogóle robić. Konkurencja jest duża, a ten kto nie idzie do przodu ten się cofa. Chyba nie warto wypaść z rynku. Prawda?

M. Walerowicz

Zamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"


Czym jest e-Prenumerata? e-Prenumerata to pełny dostęp do książek i numerów czasopisma „Pasieka” w aplikacji mobilnej oraz w serwisie w www.pasieka24.pl Wszystkie numery czasopisma „Pasieka” oraz książek w „Biblioteczce...

Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Zamawów prenumeratę roczną - obejmuje...

Ostatnio dodane

Rekordowe straty rodzin pszczelich w USA Zdjęcie poglądowe...

ze świata

Kobiałka Teresa , 15-04-2025

Dobre wibracje! O 8 sprytnych sygnałach stosowanych przez pszczoły ...

ze świata

Kobiałka Teresa , 15-04-2025

Botaniczny seksizm pogłębia problemy z alergiami? Fot. Freepik ...

ze świata

Kobiałka Teresa , 11-04-2025

Pomoc finansowa dla pszczelarzy do przezimowanych rodzin pszczelich ...

z Polski

Kobiałka Teresa , 11-04-2025

Licealistki z I LO w Kartuzach sadzą rabatę kwietną...

z Polski

Wydawnictwo Pasieka, 10-04-2025

Ocena praktyk pszczelarskich – prośba o wypełnienie ankiety ...

z Polski

Wydawnictwo Pasieka, 03-04-2025

W Gruzji wzrost zachorowań pszczół, pszczelarze proszą państwo o...

ze świata

Wielińska Agnieszka, 03-04-2025

Wypełnij ankietę COLOSS Na łamach „Pasieki”...

z Polski

Wydawnictwo Pasieka, 03-04-2025

Pszczoły na uczelni – Pasieka IMMUNO Uniwersytetu Szczecińskiego ...

z Polski

Wydawnictwo Pasieka, 03-04-2025