fbpx

NEWS:

Opakowanie na miód? A po co to komu?

Wyobraź sobie, że jesteś osobą kompletnie nie znającą się na miodzie. Wchodzisz na targ czy do sklepu i widzisz rzędy podobnych słoików z niemal identycznym produktem. Jakimi kryteriami się pokierujesz, dokonując wyboru? Pszczelarze wiedzą jak wybierać miód, konsument – rzadko.

Opakowania na miód

Człowiek jest wzrokowcem. Gdy jako ludzie pierwotni szukaliśmy pożywienia, kierowaliśmy się najpierw tym co widzimy. Na dalszy plan schodziła weryfikacja zapachowa i smakowa. Nie oszukujmy się, ciągle tak wybieramy produkty.

Dlatego niezwykle ważne jest opakowanie – słoik, etykieta, nakrętka a czasem pudełko.

Konsumenta wabi produkt, który będzie przyciągał wzrok, zawierał informację o gatunku patoki (wyrobi sobie przyzwyczajenia konsumenckie, ważne, gdy chcemy wiedzieć którego gatunku miodu opłaca się produkować najwięcej) i dane pasieki.

Zwłaszcza pierwsza i ostatnia z zalet są szczególnie cenne dla przedsiębiorcy. Nawet jeśli musimy na początku zainwestować w opakowanie, to koszty szybko się zwrócą i przynoszą zyski. Zwykłe etykiety na miód są bardzo tanie, a możemy je doliczyć do ceny produktu, podkreślając konsumentom, że wyższa cena świadczy o wyższej jakości.

Natomiast zamieszczenie informacji od kogo podchodzi miód, sprawi, że konsument będzie zawsze wiedział gdzie skierować kroki po ulubiony krupiec.

Piękne opakowanie przyciągnie również osoby, które szukają prezentu dla bliskich. Można stworzyć zestawy: miód i propolis na wzmocnienie odporności dla babci, zapakowane w ładny, drewniany koszyk. Nowocześnie opakowany miód gryczany w zestawie z pyłkiem dla kumpla-kulturysty.

Zestaw trzech miodów z eleganckimi etykietami dla smakoszy. Słoiczek w kształcie serca ze złotym miodem na prezent Walentynkowy… itd. Oferując produkty w taki sposób przyciągamy dodatkowych klientów.

Na miody, podobnie jak na alkohol, można nalepić banderolę. Podkreślają one nie tylko ekskluzywność produktu, ale przekonują klienta, że patoka była dobrze przechowywana i od momentu zakręcenia słoika, nikt nie „maczał w nim palców”.

Tak naprawdę sposobów eksponowania miodów jest wiele i możemy zrealizować każdy pomysł, który tylko przyciągnie klienta – ważne, by to w ogóle robić. Konkurencja jest duża, a ten kto nie idzie do przodu ten się cofa. Chyba nie warto wypaść z rynku. Prawda?

M. Walerowicz


Czym jest e-Prenumerata? e-Prenumerata to pełny dostęp do książek i numerów czasopisma „Pasieka” w aplikacji mobilnej oraz w serwisie w www.pasieka24.pl Wszystkie numery czasopisma „Pasieka” oraz książek w „Biblioteczce...

Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Zamawów prenumeratę roczną - obejmuje...

Ostatnio dodane

Indie zbierają owoce „słodkiej rewolucji” Zdjęcie: Freepik W Indiach trwa realizacja...

ze świata

Wielińska Agnieszka, 01-12-2022

Projekt rozporządzenia – inspekcja weterynaryjna wystawi mandaty Zdjęcie: Freepik Nowy projekt...

z Polski

Walerowicz Martyna, 01-12-2022

Wirus i jajniki Zdjęcie: freepik Wpływ wirusów na pszczoły często jest...

ze świata

Walerowicz Martyna, 29-11-2022

Nowy robot zapylający jest efektywny Zdjęcie: Freepik Coraz częściej słyszymy o...

ze świata

Walerowicz Martyna, 29-11-2022

Katastrofa pszczelarska po huraganie Ian Zdjęcie: Freepik Gdy huragan Ian przetoczył...

ze świata

Walerowicz Martyna, 24-11-2022

Pszczelarstwo Argentyny w liczbach i faktach Zdjęcie: Freepik Argentyna mocno trzyma...

ze świata

Wielińska Agnieszka, 24-11-2022

Pszczelarstwo Jemenu w czasach wojny domowej Jemen, liczący 30,5 mln...

ze świata

Wielińska Agnieszka, 22-11-2022

Skradziono całą pasiekę Zdjęcie: Koło Pszczelarzy Racławice Śląskie Do zdarzenia doszło...

z Polski

Walerowicz Martyna, 21-11-2022

Węgierskie pszczelarstwo – nowe wyzwania Zdjęcie: Freepik Węgry mają rozwinięte pszczelarstwo...

ze świata

Wielińska Agnieszka, 18-11-2022