Marka Własna Gospodarstwa Pasiecznego
Unikalność produktu
Miód pszczeli na szeroko rozumianym rynku produktów spożywczych jest unikalnym rodzajem żywności, ale trudno jest poszczególne odmiany miodu wyróżnić spośród miodów innych pszczelarzy produkujących tę samą odmianę.
Nie mniej jednak unikalność produktu jest jednym z kluczowych aspektów odróżniającym wiodące marki od tych, które odnoszą spektakularny, lecz krótkotrwały sukces. W przypadku pokolenia Y zaufania klienta nie zdobędzie się w tradycyjny sposób, odwołując się wyłącznie do pochodzenia czy bogatej historii firmy.
Młodzi ludzie szukają pełnej informacji o danej firmie lub o pszczelarzu w Internecie i jeżeli nie znajdą jej w sieci, to dla nich nawet najlepsza firma lub pszczelarz po prostu nie istnieje. Dlatego, aby móc dotrzeć do przedstawicieli pokolenia Y należy jak najszybciej znaleźć się w sieci, zwłaszcza na Facebooku.
Czytelnik ma prawo zapytać: po co mam tracić czas i pieniądze na opracowanie strony internetowej lub na prowadzenie bloga pszczelarskiego, skoro młodzi ludzie raczej wyjątkowo zaopatrują się u mnie w miód? Szanowny Czytelniku! Każdy kiedyś był młody i interesowały go zupełnie inne sprawy niż dzisiaj.
W przypadku pokolenia Y to dzisiaj jeszcze nasze gospodarstwo pasieczne nie jest przedmiotem ich zainteresowania, ale już wkrótce ludzie ci założą rodziny, będą mieli dzieci, ale nie zmienią swoich upodobań do nośników elektronicznych jako głównego źródła informacji.
Wróćmy do unikalności miodu. Otóż, opakowanie produktu zawsze jest pierwszym elementem ocenianym przez konsumentów. Bardzo często pomysłowość wyrażająca się w estetycznym, ładnym i funkcjonalnym opakowaniu decyduje o podjęciu decyzji zakupowej.
W dużym uproszczeniu można stwierdzić, że dla części klientów, ładniejsze opakowanie produktu oznacza „lepszy” produkt i pozytywnie wpływa na nastawienie klienta do określonej marki. Dlatego autor zachęca pszczelarzy, aby na początek zacząć projektować i drukować etykiety i banderole własnego projektu.
Jak do tego należy podejść?
[...] - część treści ukryta, w całości dostępna tylko dla zalogowanych e-Prenumeratorów