Marka Własna Gospodarstwa Pasiecznego
Poszerzanie marki
Poszerzanie marki polega na przeniesieniu związanych z nią skojarzeń na nowe grupy produktów. Oznacza to wykorzystanie jej siły i reputacji do rozwoju skali biznesu. Klienci, którzy już kojarzą daną markę, chętniej sięgają po kolejne produkty nią oznakowane.
Większa rozpoznawalność to niższa bariera wejścia na rynek, co oznacza, że firma będzie ponosić mniejsze koszty promocji. Nie można jednak rozszerzać marki w sprzecznych kierunkach, bo w ten sposób doprowadzi się do zaburzenia jej tożsamości.
To ona decyduje o tym, w jaki sposób można przeprowadzić rozszerzenie. Rozszerzanie geograficzne jest modelem wykorzystywanym przez międzynarodowe korporacje. Coca-Cola to najlepszy przykład na to, że marka jest czymś znacznie ważniejszym niż tylko sam znak towarowy.
Na markę Coca-Cola składa się wiele rzeczy: receptura, nazwa, logo, kształt butelki, ale również elementy czysto biznesowe, takie jak sposób dystrybucji. Coca-Cola stworzyła prawie skończony model biznesowy, który powiela w kolejnych krajach. Marka powstała w 1886 r., a na początku XX wieku była sprzedawana, prócz Stanów, w Kanadzie, na Karaibach i we Francji.
Potem już był cały świat.
Dzięki takiemu sposobowi rozszerzania, Coca-Cola stała się najbardziej wartościową marką świata (70,4 mld dolarów wg Interbrand) i jej wartość nadal rośnie.Poszerzanie marki miodu jest łatwe, jak to omówiono nieco wyżej. Poszerzanie marki często wiąże się z działalnością innowacyjną.

Marka własna gospodarstwa pasiecznego
- 1. Od autora
- 2. Zdefiniowanie pojęcia marki
- Cykl życia produktu i segmentacja rynku
- Marka firmy i marka produktu
- Przykłady dobrych marek spożywczych
- 3. Wpływ marki na wartość sprzedaży produktu lub usługi. Marka i znak towarowy
- Proces tworzenia marki gospodarstwa pasiecznego
- 4. Charakterystyka współczesnych marek
- Unikalność produktu
- Banderole
- Etykiety
- Słoiki i opakowania na miód
- Identyfikacja konsumenta z daną marką
- Poszerzanie marki
- Zarządzanie marką
- Marki na rynku miodu w Polsce i analiza sytuacji kryzysowych
- Kredyt towarowy
- Zatory płatnicze
- Upadłości – barometr polskiej gospodarki
- Podejście do sytuacji kryzysowych w przedsiębiorstwie pszczelarskim i w gospodarstwie pasiecznym
Zamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"
Marka własna gospodarstwa pasiecznego
Marka własna gospodarstwa pasiecznego
- 1. Od autora
- 2. Zdefiniowanie pojęcia marki
- Cykl życia produktu i segmentacja rynku
- Marka firmy i marka produktu
- Przykłady dobrych marek spożywczych
- 3. Wpływ marki na wartość sprzedaży produktu lub usługi. Marka i znak towarowy
- Proces tworzenia marki gospodarstwa pasiecznego
- 4. Charakterystyka współczesnych marek
- Unikalność produktu
- Banderole
- Etykiety
- Słoiki i opakowania na miód
- Identyfikacja konsumenta z daną marką
- Poszerzanie marki
- Zarządzanie marką
- Marki na rynku miodu w Polsce i analiza sytuacji kryzysowych
- Kredyt towarowy
- Zatory płatnicze
- Upadłości – barometr polskiej gospodarki
- Podejście do sytuacji kryzysowych w przedsiębiorstwie pszczelarskim i w gospodarstwie pasiecznym