Marka Własna Gospodarstwa Pasiecznego
Upadłości – barometr polskiej gospodarki
Po okresie względnej prosperity w gospodarce w latach 2004-2006, mamy ponowny wzrost liczby upadłości polskich przedsiębiorstw. Liczba upadłości jest bardzo ważnym wskaźnikiem sytuacji gospodarczej.
Statystyki prowadzone przez firmę Coface, monitorującą od kilkunastu lat bankructwa spółek, potwierdzają, że wskaźnik liczby upadłości doskonale obrazuje okresy koniunktury i dekoniunktury (z zachowaniem kilkumiesięcznego przesunięcia w czasie, wynikającego z okresu trwania postępowań sądowych).
W 2011 roku złożono ponad 3,5 tysiąca wniosków o upadłość, z czego ponad 21 proc. postępowań zakończyło się orzeczeniem upadłości. Pomimo ciągle dobrych wskaźników makroekonomicznych, widać, że polskie firmy płacą coraz gorzej.
Liczba upadłości jest najwyższa od 2006 roku, a zatory płatnicze rosną. Od III kwartału 2011 roku Coface obserwuje regularny wzrost liczby przeterminowanych należności zgłoszonych przez ubezpieczonych klientów.
Również ich wartość uległa blisko podwojeniu w tym okresie. O sytuacji makroekonomicznej polskiego państwa autor poświęci kilka akapitów w następnym rozdziale. Reasumując tą część naszych rozważań należy stwierdzić, że pszczelarstwo nie jest „zieloną wyspą” i wszystkie elementy makroekonomiczne boleśnie odbijają się nie tylko na przedsiębiorstwach działających na rynku miodu, lecz przede wszystkim na pszczelarzach-producentach miodu.
Marka własna gospodarstwa pasiecznego
- 1. Od autora
- 2. Zdefiniowanie pojęcia marki
- Cykl życia produktu i segmentacja rynku
- Marka firmy i marka produktu
- Przykłady dobrych marek spożywczych
- 3. Wpływ marki na wartość sprzedaży produktu lub usługi. Marka i znak towarowy
- Proces tworzenia marki gospodarstwa pasiecznego
- 4. Charakterystyka współczesnych marek
- Unikalność produktu
- Banderole
- Etykiety
- Słoiki i opakowania na miód
- Identyfikacja konsumenta z daną marką
- Poszerzanie marki
- Zarządzanie marką
- Marki na rynku miodu w Polsce i analiza sytuacji kryzysowych
- Kredyt towarowy
- Zatory płatnicze
- Upadłości – barometr polskiej gospodarki
- Podejście do sytuacji kryzysowych w przedsiębiorstwie pszczelarskim i w gospodarstwie pasiecznym
Zamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"
Marka własna gospodarstwa pasiecznego
Marka własna gospodarstwa pasiecznego
- 1. Od autora
- 2. Zdefiniowanie pojęcia marki
- Cykl życia produktu i segmentacja rynku
- Marka firmy i marka produktu
- Przykłady dobrych marek spożywczych
- 3. Wpływ marki na wartość sprzedaży produktu lub usługi. Marka i znak towarowy
- Proces tworzenia marki gospodarstwa pasiecznego
- 4. Charakterystyka współczesnych marek
- Unikalność produktu
- Banderole
- Etykiety
- Słoiki i opakowania na miód
- Identyfikacja konsumenta z daną marką
- Poszerzanie marki
- Zarządzanie marką
- Marki na rynku miodu w Polsce i analiza sytuacji kryzysowych
- Kredyt towarowy
- Zatory płatnicze
- Upadłości – barometr polskiej gospodarki
- Podejście do sytuacji kryzysowych w przedsiębiorstwie pszczelarskim i w gospodarstwie pasiecznym