Marka Własna Gospodarstwa Pasiecznego
Etykiety
W tym miejscu warto przytoczyć przykład etykiety z oferty Wydawnictwa „Pasieka” o numerze katalogowym E301.
W powyższej etykiecie wszystko idealnie wręcz zostało opracowane: kolorystyka, owalny wykrój odpowiedni do słoików w kształcie walca, symbolika i bogata treść interesująca konsumenta. Brakuje tylko logo i adresu producenta – dane te są zastępowane zwykłą pieczątką, co psuje – niestety - estetykę tej etykiety.
Etykieta E301 nagrodzona brązowym medalem na Kongresie Apimondia 2011 w Buenos Aires
Warto dodać, że właściciel projektu graficznego pokazanej etykiety – Redakcja „Pasieki” – otrzymał na światowym kongresie pszczelarzy Apimondia 2011 w Buenos Aires – brązowy medal w kategorii etykiet.

Wówczas byłoby jedno wspólne logo dla pszczelarzy zrzeszonych w danej organizacji. Oczywiście, po przeciwnej stronie tego słoika musi znaleźć się kontretykieta z pełną informacją o wartości miodu i z adresem producenta.
Również warto podkreślić, że w przypadku miodów ciemnych (gryczany i ze spadzi iglastej) nie można wprost odnosić się do ich koloru. Czarny wkomponowany w biel jest bardzo elegancki w ubiorze człowieka, ale użyty w reklamie jest negatywnie odbierany przez konsumentów.
Tutaj powinno się uciec do wybiegu i dopasować kolorystykę etykiet do roślin, z których zbierany jest miód z równoczesnym pokazaniem fragmentów roślin (kwiatostanu gryki i gałązkę jodły), tak jak to pokazano na poniższej etykiecie. Taka symbolika i dopasowana do niej kolorystyka jest dla klienta oczywista i czytelna.
Marka własna gospodarstwa pasiecznego
- 1. Od autora
- 2. Zdefiniowanie pojęcia marki
- Cykl życia produktu i segmentacja rynku
- Marka firmy i marka produktu
- Przykłady dobrych marek spożywczych
- 3. Wpływ marki na wartość sprzedaży produktu lub usługi. Marka i znak towarowy
- Proces tworzenia marki gospodarstwa pasiecznego
- 4. Charakterystyka współczesnych marek
- Unikalność produktu
- Banderole
- Etykiety
- Słoiki i opakowania na miód
- Identyfikacja konsumenta z daną marką
- Poszerzanie marki
- Zarządzanie marką
- Marki na rynku miodu w Polsce i analiza sytuacji kryzysowych
- Kredyt towarowy
- Zatory płatnicze
- Upadłości – barometr polskiej gospodarki
- Podejście do sytuacji kryzysowych w przedsiębiorstwie pszczelarskim i w gospodarstwie pasiecznym
Zamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"
Marka własna gospodarstwa pasiecznego
Marka własna gospodarstwa pasiecznego
- 1. Od autora
- 2. Zdefiniowanie pojęcia marki
- Cykl życia produktu i segmentacja rynku
- Marka firmy i marka produktu
- Przykłady dobrych marek spożywczych
- 3. Wpływ marki na wartość sprzedaży produktu lub usługi. Marka i znak towarowy
- Proces tworzenia marki gospodarstwa pasiecznego
- 4. Charakterystyka współczesnych marek
- Unikalność produktu
- Banderole
- Etykiety
- Słoiki i opakowania na miód
- Identyfikacja konsumenta z daną marką
- Poszerzanie marki
- Zarządzanie marką
- Marki na rynku miodu w Polsce i analiza sytuacji kryzysowych
- Kredyt towarowy
- Zatory płatnicze
- Upadłości – barometr polskiej gospodarki
- Podejście do sytuacji kryzysowych w przedsiębiorstwie pszczelarskim i w gospodarstwie pasiecznym