fbpx

NEWS:

w wydaniu tradycyjnym (papierowym) strona: 6

Kupuj Polski Miód

Wyobraź sobie, chociaż będzie to trudne, że kompletnie nie znasz się na pszczelarstwie i produktach pszczelich. Nie wiesz, jak powinien wyglądać i pachnieć dobry miód. Pracujesz jako makler giełdowy albo programistka i nie masz czasu zagłębiać się w etykietę każdego wyrobu, jaki kupujesz.
Jednocześnie słyszałeś, że miód jest smaczny i zdrowy, warto też wspierać lokalny rynek, bo to napędza gospodarkę. Jak masz rozpoznać czy miód, który wybrałeś, pochodzi z Polski?

Akcje promujące polskie produkty cieszą się dużym powodzeniem. Konsumenci wiedzą, że wybierając artykuł z ojczyzny, wspierają rynek. Na licznych opakowaniach pojawiają się biało-czerwone flagi lub nazwa sugeruje swojskość produktu.

Pasieka nr 94 ([PAS94], marzec-kwiecień 2019, Czestochowa-2015_18853_RD)
Fot. Roman Dudzik

Półki dużych sklepów uginają się pod ciężarem miodu z Azji czy z Ukrainy. W słoikach tkwią bursztynowe mieszanki, niewiele mające wspólnego z jakością naszych rodzimych produktów. Przyszedł czas, by uświadomić konsumentom, które miody są najlepsze – nasze, z Polski!

Dlatego rozpoczynamy akcję Kupuj Polski Miód. Bo przecież mamy na celu zarówno wspieranie pszczelarza, jak i ochronę pszczół oraz wielkie korzyści prozdrowotne.

Po udanej akcji „Miód kupujesz – pszczoły ratujesz”, biorąc pod uwagę opinie pszczelarzy i ich potrzeby, w kolejnej kampanii promującej miód skupiamy się na polskim produkcie. W materiałach reklamowych będziemy zwracać uwagę na to, aby miód i inne produkty pszczele kupować lokalnie, najlepiej bezpośrednio od pszczelarza.

Ważne jest również przekazanie klientom wiedzy na temat miodu jako produktu naturalnego i że np. miód skrystalizowany jest pełnowartościowy i świadczy o jego prawdziwości.

Na pytanie ze wstępu, czyli „jak nauczyć konsumenta rozpoznawania, czy dany miód jest z Polski”, możemy odpowiedzieć, że osiągniemy to poprzez szeroko zakrojoną akcję, w której będziemy:

  • nakłaniać do zakupu miodu i innych produktów pszczelich bezpośrednio od pszczelarza;
  • zwiększać rozpoznawalność miodu polskiego;
  • edukować konsumentów o wartości prozdrowotnej miodu lokalnego;
  • promować popularne w Polsce gatunki miodów, m.in. lipowy;
  • edukować o wpływie wyborów zakupowych na ochronę środowiska;
  • zapewniać pszczelarzom materiały ułatwiające sprzedaż ich produktów;
  • wydawać materiały edukacyjne i promocyjne.

Mamy nadzieję, że dzięki naszej akcji przyczynimy się do zwiększenia sprzedaży prawdziwych polskich miodów.

Zachęcamy czytelników „Pasieki” do nadsyłania pomysłów na promocję polskiego miodu. Za najciekawsze propozycje przewidziane są drobne upominki.

Zespół redakcyjny „Pasieki”


  Zamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"


Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Prenumerata roczna obejmuje 6 kolejnych...

Korzystaj z e-Prenumeraty na www.pasieka24.pl i w aplikacji mobilnej.Ciesz się pełnym dostępem do wszystkich książek i czasopism Wydawnictwa "Pasieka" Sprawdź jak szeroką bazę wiedzy pszczelarskiej...

Ostatnio dodane

Porównanie efektywności zapylania przez pszczołę miodną i australijskie pszczoły...

ze świata

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 19-06-2019

Olkusz rozda setkę uli   Zarówno nowicjusze, jak i doświadczeni pszczelarze...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 19-06-2019

Cześć! Zapewne słyszałeś, że miód ma świetne właściwości prozdrowotne i...

Kupuj polski miód

Pasieka - avatar Pasieka, 19-06-2019

Wsparcie unijne sektora pszczelarskiego od sierpnia 2019 Od pierwszego sierpnia...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 18-06-2019

  Kwiaty „słyszą” bzyczenie pszczół i odpowiadają na ten dźwięk Zdjęcie:...

ze świata

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 18-06-2019

Analiza COLOSS strat rodzin pszczelich w okresie zimowym 2017/2018 Trzydziestego...

ze świata

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 17-06-2019

Gmina Kęty i miasto Chrzanów nie walczą z komarami...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 17-06-2019

Mniej pieniędzy dla pszczelarzy z Funduszu Promocji Roślin Oleistych? Jedenastego...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 13-06-2019

Tir przewożący pszczoły przewrócił się w Montanie Źródło zdjęcia: kbzk.com Transportowanie uli...

ze świata

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 13-06-2019