fbpx

NEWS:

w wydaniu tradycyjnym (papierowym) strona: 6

Kupuj Polski Miód

Wyobraź sobie, chociaż będzie to trudne, że kompletnie nie znasz się na pszczelarstwie i produktach pszczelich. Nie wiesz, jak powinien wyglądać i pachnieć dobry miód. Pracujesz jako makler giełdowy albo programistka i nie masz czasu zagłębiać się w etykietę każdego wyrobu, jaki kupujesz.
Jednocześnie słyszałeś, że miód jest smaczny i zdrowy, warto też wspierać lokalny rynek, bo to napędza gospodarkę. Jak masz rozpoznać czy miód, który wybrałeś, pochodzi z Polski?

Akcje promujące polskie produkty cieszą się dużym powodzeniem. Konsumenci wiedzą, że wybierając artykuł z ojczyzny, wspierają rynek. Na licznych opakowaniach pojawiają się biało-czerwone flagi lub nazwa sugeruje swojskość produktu.

Pasieka nr 94 ([PAS94], marzec-kwiecień 2019, Czestochowa-2015_18853_RD)
Fot. Roman Dudzik

Półki dużych sklepów uginają się pod ciężarem miodu z Azji czy z Ukrainy. W słoikach tkwią bursztynowe mieszanki, niewiele mające wspólnego z jakością naszych rodzimych produktów. Przyszedł czas, by uświadomić konsumentom, które miody są najlepsze – nasze, z Polski!

Dlatego rozpoczynamy akcję Kupuj Polski Miód. Bo przecież mamy na celu zarówno wspieranie pszczelarza, jak i ochronę pszczół oraz wielkie korzyści prozdrowotne.

Po udanej akcji „Miód kupujesz – pszczoły ratujesz”, biorąc pod uwagę opinie pszczelarzy i ich potrzeby, w kolejnej kampanii promującej miód skupiamy się na polskim produkcie. W materiałach reklamowych będziemy zwracać uwagę na to, aby miód i inne produkty pszczele kupować lokalnie, najlepiej bezpośrednio od pszczelarza.

Ważne jest również przekazanie klientom wiedzy na temat miodu jako produktu naturalnego i że np. miód skrystalizowany jest pełnowartościowy i świadczy o jego prawdziwości.

Na pytanie ze wstępu, czyli „jak nauczyć konsumenta rozpoznawania, czy dany miód jest z Polski”, możemy odpowiedzieć, że osiągniemy to poprzez szeroko zakrojoną akcję, w której będziemy:

  • nakłaniać do zakupu miodu i innych produktów pszczelich bezpośrednio od pszczelarza;
  • zwiększać rozpoznawalność miodu polskiego;
  • edukować konsumentów o wartości prozdrowotnej miodu lokalnego;
  • promować popularne w Polsce gatunki miodów, m.in. lipowy;
  • edukować o wpływie wyborów zakupowych na ochronę środowiska;
  • zapewniać pszczelarzom materiały ułatwiające sprzedaż ich produktów;
  • wydawać materiały edukacyjne i promocyjne.

Mamy nadzieję, że dzięki naszej akcji przyczynimy się do zwiększenia sprzedaży prawdziwych polskich miodów.

Zachęcamy czytelników „Pasieki” do nadsyłania pomysłów na promocję polskiego miodu. Za najciekawsze propozycje przewidziane są drobne upominki.

Zespół redakcyjny „Pasieki”


 Wydanie tradycyjneZamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"


Czym jest ePrenumerata? ePrenumerata to pełny dostęp do książek i numerów czasopisma „Pasieka” w aplikacji mobilnej oraz w serwisie w www.pasieka24.pl Wszystkie numery czasopisma „Pasieka” oraz książek w „Biblioteczce...

Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Prenumerata roczna obejmuje 6 kolejnych...

Ostatnio dodane

Bank pszczeli pomoże kolejnemu pszczelarzowi Zdjęcie: Rafał Szela. Niemal całkowicie zniszczona...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 15-04-2021

Pszczelarze wpuszczeni na poligon Zdjęcie: freepik.  Jak informuje Polski Związek Pszczelarski...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 15-04-2021

Rzepak bez Cruisera Zdjęcie: Freepik. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi odrzuciło...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 12-04-2021

Martyna Walerowicz W telegraficznym skrócie Polska 9 i 10 marca odbyła się...

Pasieka 3/2021

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 10-04-2021

Emil Mariusz Szymański Zmiany w Krajowym Programie Wsparcia Pszczelarstwa na sezon 2022 Piętnastego...

Pasieka 3/2021

Szymański Emil Mariusz - avatar Szymański Emil Mariusz, 10-04-2021

Agata Nicewicz, Łukasz Nicewicz Białka i aktywność enzymatyczna w miodzie Miód...

Pasieka 3/2021

Agata Nicewicz, Łukasz Nicewicz - avatar Agata Nicewicz, Łukasz Nicewicz, 10-04-2021

Marta Burzyńska Miód lipowy pod lupą Ze względu na wyjątkowe właściwości...

Pasieka 3/2021

Burzyńska Marta - avatar Burzyńska Marta, 10-04-2021

Maciej Bryś Pszczoły jako naturalne biofiltry Pszczoła miodna pełni kluczową funkcję...

Pasieka 3/2021

Maciej Sylwester Bryś - avatar Maciej Sylwester Bryś, 10-04-2021

Ewa Mazur, Anna...

Pasieka 3/2021

Ewa Mazur, Anna Gajda - avatar Ewa Mazur, Anna Gajda, 10-04-2021