fbpx

NEWS:

w wydaniu tradycyjnym (papierowym) strona: 6

Pasieka nr 95 ([PAS95], maj - czerwiec 2019, KPM_top)

Kupuj polski miód

Po publikacji artykułu na temat organizowanej przez nasze wydawnictwo akcji „Kupuj polski miód” zamieszczonego w poprzednim numerze „Pasieki” nie otrzymaliśmy zbyt wielu maili i telefonów z sugestiami czy pomysłami.
Nie oznacza to jednak, że kampania nie jest potrzebna. Zdarza się, że jesteśmy pytani, czy sprzedajemy miód, a słysząc odpowiedź odmowną, klienci dopytują, gdzie w takim razie mogą go zakupić i aby był dobry i prawdziwy.

Zauważamy, że konsumenci są coraz bardziej świadomi i mniej chętnie sięgają po produkty miodopodobne. Edukują się, wiedzą, że prawdziwy miód krystalizuje i że nie można go przegrzewać. Dostrzegamy jednak, że pszczelarze są dla nich często niewidoczni.

Z jednej strony, to dobrze, że nasze pszczoły są na tyle spokojne, że nikomu nie przeszkadzają. Nikt nie zwraca uwagi na ule w przydomowym ogródku. Z drugiej jednak – nikt nie przychodzi, aby zakupić produkty pszczele. Brak podejmowania działań w celu promocji miodu z własnej pasieki, nie oznacza, że pszczelarz nie ma problemu z jego zbyciem.

Sezon 2018 był obfity w większości kraju i część pszczelarzy posiada jeszcze zapasy miodu. Nie wykorzystują jednak w pełni swojego potencjału. Więcej o tym, jak dobrze sprzedać miód, pisze Michał Piątek w artykule pt. „Jak sprzedawać więcej miodu” w niniejszym wydaniu pisma. Polecamy tę lekturę.

Pasieka nr 95 ([PAS95], maj - czerwiec 2019, Czestochowa-2015_5461_RD)
Dostrzegamy większe zainteresowanie miodem i produktami pszczelimi. Fot. Roman Dudzik

Mimo tego, że dostrzegamy większe zainteresowanie miodem i pozostałymi produktami pszczelimi niż jeszcze kilka lat temu, to nadal jest jeszcze dużo do zrobienia w tym aspekcie. Chcielibyśmy, aby świadomość tego, jak ważne są pszczoły oraz tego, że warto kupować miód lokalnie, miało więcej ludzi.

Ponadto dobrze by było, aby konsument rozumiał, z czego wynika cena miodu i że za pełnowartościowy produkt dobrej jakości warto zapłacić więcej.

Do kolejnego numeru „Pasieki” zostanie dołączony plakat akcji, będzie też można bezpłatnie zamówić dodatkowe egzemplarze. Opracowaliśmy ulotki zachęcające do zakupu miodu z rejonu swojego zamieszkania. Wśród produktów promujących akcję znajdą się również kubki, tablice, ramki pod tablice rejestracyjne itd.

Pasieka nr 95 ([PAS95], maj - czerwiec 2019, Plakat_KPM)
Do kolejnego numeru „Pasieki” zostanie dołączony plakat akcji, będzie też można bezpłatnie zamówić dodatkowe egzemplarze.

Podobnie jak w kampanii „Miód kupujesz – pszczoły ratujesz” razem możemy więcej. Wierzymy, że podejmowane przez nas działania będą korzystne dla wszystkich: klientów, którzy zyskają zdrowie i lepsze samopoczucie stosując miód zamiast słodzików czy cukru oraz dla pszczelarzy, u których konsumenci będą się zaopatrywać, wspomagając rentowność pasiek.

Być może nawet ci, którzy miodu nie lubią, zwrócą uwagę na rolę pszczół jako zapylaczy, a pszczelarza jako ich opiekuna.

Pasieka nr 95 ([PAS95], maj - czerwiec 2019, kpm_ceny-miodu)
Ceny miodu (zł/kg) w skupie hurtowym i w handlu detalicznym w okresie IX-XI 2018 roku. Na podstawie: „Sektor pszczelarski w Polsce w 2018 roku”, Zakład Pszczelnictwa w Puławach.

Wśród naszych działań chcielibyśmy się też skupić na aspekcie wzbogacenia bazy pożytkowej dla pszczół. Będziemy podpowiadać, jakie rośliny warto sadzić w ogródkach i na balkonach. Jesteśmy otwarci na Państwa potrzeby, sugestie i pomysły i życzymy udanych miodobrań i zdrowych rodzin pszczelich.

Teresa Kobiałka
i zespół redakcyjny „Pasieki”


 Wydanie tradycyjneZamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"