NEWS:

  • w wydaniu tradycyjnym (papierowym) strona: 5

Kupuj polski miód

Pszczelarze doskonale wiedzą, dlaczego lokalny miód jest lepszy – i nie mówimy tutaj o promocji polskiego miodu (chociaż też), ale w naszej kampanii staramy się zwracać uwagę na to, aby ten produkt pochodził bezpośrednio od pszczelarza z rejonu zamieszkania klienta.

Akcja Kupuj polski miód

Niby rzecz oczywista, ale wciąż wielu konsumentów kupuje miód, który jest tańszy, w dodatku domaga się patoki. Poza tym wygodniej go nabyć w sklepie spożywczym czy wielobranżowym przy okazji innych zakupów. Wciąż wielu klientom jest nie po drodze do pszczelarza. Miniony sezon był trudny głównie z powodu zwiększonej inwazji warrozy, ale i pożytki nie rozpieszczały. Wiele rodzin nie przetrwa zimowli. Pszczelarze już odnotowują straty w pogłowiu pszczół. To znacząco wpłynie na koszty utrzymania pasiek, a więc również na cenę końcową produktów pszczelich. Klienci będą mieli powody do narzekania na ceny miodu, zwłaszcza w porównaniu z promocjami na ten sam produkt w marketach. Dlatego cały czas potrzebna jest edukacja i działania promujące nasz polski miód.

Co zrobiliśmy do tej pory?

Na facebooku (Wydawnictwo Pasieka) regularnie zamieszczamy banery promocyjne – gotowe do udostępnienia. Zawierają ogólne informacje, dlaczego warto sięgnąć po polski miód oraz opisy właściwości danego gatunku, jak również inne ciekawostki, np. dlaczego warto wybrać miód opatrzony etykietą i że muszą na niej widnieć dane pszczelarza.

Warto prowadzić fan page dla swojej pasieki i udostępniać lub samemu opracowywać podobne treści. W ten sposób można dotrzeć do wielu klientów, a nawet zbudować z nimi trwałe relacje. To realnie przełoży się na wyższą sprzedaż miodu bezpośrednio z pasieki.

Wydrukowaliśmy też ulotki informacyjne o akcji i będą one dołączane do paczek wysyłanych z naszego sklepu bez żadnych dodatkowych kosztów. Podobnie jak przy akcji „Miód kupujesz – pszczoły ratujesz” wprowadziliśmy do sprzedaży gadżety z logo akcji, a część dochodu z ich sprzedaży będzie przeznaczana na promocję polskiego miodu. Umożliwi nam to podjęcie dodatkowych działań, a przy okazji produkty te będą nośnikiem informacji o akcji „Kupuj polski miód”.

Na wiosnę planujemy nasadzenia roślin miodo- i pyłkodajnych, aby zapewnić lepszą bazę pożytkową owadom zapylającym. W rejonach o sporym napszczeleniu jest to bardzo ważne. Inspiracją jest dla nas akcja „Nie ma lipy”, w którą również się zaangażowaliśmy i dzięki współpracy z PSCO, udało się posadzić sporo drzew (wielki ukłon również w stronę Nadleśnictwa Rytel, które zorganizowało większą akcję sadzenia lip (aż 9 000 szt.), nad którą sprawowaliśmy patronat medialny).

Namawiamy do odpowiedzialnego pszczelarstwa. Modne jest ostatnio zakładanie pasiek – osoby decydujące się na ten krok, powinny pamiętać o konieczności nieustannego rozwoju i opieki nad pszczołami. Należy utrzymywać rodziny pszczele w dobrej kondycji, leczyć je, dbać o odpowiednią lokalizację uli i bazę pożytkową. W pszczelarstwie i pszczelnictwie najbardziej fascynujące jest to, że codziennie można się dowiadywać czegoś nowego o pszczołach. To pasja na całe życie, ale i ciężka praca. Warto jej owoce adekwatnie wycenić i promować polski miód.

Podzielcie się z nami swoimi działaniami związanymi z popularyzacją polskiego miodu. Jeśli organizujecie większe wydarzenia, które chcecie nagłośnić na portalu www.pasieka24.pl piszcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Teresa Kobiałka


 \"WydanieZamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"


Czym jest e-Prenumerata? e-Prenumerata to pełny dostęp do książek i numerów czasopisma „Pasieka” w aplikacji mobilnej oraz w serwisie w www.pasieka24.pl Wszystkie numery czasopisma „Pasieka” oraz książek w „Biblioteczce...

Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Zamawów prenumeratę roczną - obejmuje...

Ostatnio dodane

7 aspektów, które powinna zawierać etykieta na miód Ten...

Porady pszczelarskie

Wydawnictwo Pasieka, 17-04-2025

Jakie są najlepsze praktyki w promocji lokalnych produktów pszczelich? Profesjonalna...

Porady pszczelarskie

Wydawnictwo Pasieka, 17-04-2025

W telegraficznym skrócie POLSKA Polska Zespół realizujący projekt B-THENET finansowany z programu...

Pasieka 3/2025

Kobiałka Teresa , 16-04-2025

Relacja z 62. Naukowej Konferencji Pszczelarskiej w Puławach 11–12 marca...

Pasieka 3/2025

Kobiałka Teresa , 16-04-2025

Z artykułu dowiesz się m.in.: w jaki sposób ocenia...

Pasieka 3/2025

Kołtowski Zbigniew , 16-04-2025

Z artykułu dowiesz się m.in.: jakie czynniki wpływają na...

Pasieka 3/2025

Burzyńska Marta, 16-04-2025

Z artykułu dowiesz się m.in.: jakie warunki trzeba spełnić...

Pasieka 3/2025

mgr Magdalena Wilde, dr inż. Jacek Jachuła, dr Aleksandra Splitt, 16-04-2025

Wykaz pasiek oferujących matki pszczele, pakiety, odkłady ...

Pasieka 3/2025

Administrator, 16-04-2025

Ogłoszenia drobne (maj-czerwiec 2025) Produkty pszczele Sprzedam miód spadziowy, woj...

Pasieka 3/2025

Wydawnictwo Pasieka, 16-04-2025