fbpx

NEWS:

w wydaniu tradycyjnym (papierowym) strona: 5

Kupuj polski miód

Pszczelarze doskonale wiedzą, dlaczego lokalny miód jest lepszy – i nie mówimy tutaj o promocji polskiego miodu (chociaż też), ale w naszej kampanii staramy się zwracać uwagę na to, aby ten produkt pochodził bezpośrednio od pszczelarza z rejonu zamieszkania klienta.

Akcja Kupuj polski miód

Niby rzecz oczywista, ale wciąż wielu konsumentów kupuje miód, który jest tańszy, w dodatku domaga się patoki. Poza tym wygodniej go nabyć w sklepie spożywczym czy wielobranżowym przy okazji innych zakupów. Wciąż wielu klientom jest nie po drodze do pszczelarza. Miniony sezon był trudny głównie z powodu zwiększonej inwazji warrozy, ale i pożytki nie rozpieszczały. Wiele rodzin nie przetrwa zimowli. Pszczelarze już odnotowują straty w pogłowiu pszczół. To znacząco wpłynie na koszty utrzymania pasiek, a więc również na cenę końcową produktów pszczelich. Klienci będą mieli powody do narzekania na ceny miodu, zwłaszcza w porównaniu z promocjami na ten sam produkt w marketach. Dlatego cały czas potrzebna jest edukacja i działania promujące nasz polski miód.

Co zrobiliśmy do tej pory?

Na facebooku (Wydawnictwo Pasieka) regularnie zamieszczamy banery promocyjne – gotowe do udostępnienia. Zawierają ogólne informacje, dlaczego warto sięgnąć po polski miód oraz opisy właściwości danego gatunku, jak również inne ciekawostki, np. dlaczego warto wybrać miód opatrzony etykietą i że muszą na niej widnieć dane pszczelarza.

Warto prowadzić fan page dla swojej pasieki i udostępniać lub samemu opracowywać podobne treści. W ten sposób można dotrzeć do wielu klientów, a nawet zbudować z nimi trwałe relacje. To realnie przełoży się na wyższą sprzedaż miodu bezpośrednio z pasieki.

Wydrukowaliśmy też ulotki informacyjne o akcji i będą one dołączane do paczek wysyłanych z naszego sklepu bez żadnych dodatkowych kosztów. Podobnie jak przy akcji „Miód kupujesz – pszczoły ratujesz” wprowadziliśmy do sprzedaży gadżety z logo akcji, a część dochodu z ich sprzedaży będzie przeznaczana na promocję polskiego miodu. Umożliwi nam to podjęcie dodatkowych działań, a przy okazji produkty te będą nośnikiem informacji o akcji „Kupuj polski miód”.

Na wiosnę planujemy nasadzenia roślin miodo- i pyłkodajnych, aby zapewnić lepszą bazę pożytkową owadom zapylającym. W rejonach o sporym napszczeleniu jest to bardzo ważne. Inspiracją jest dla nas akcja „Nie ma lipy”, w którą również się zaangażowaliśmy i dzięki współpracy z PSCO, udało się posadzić sporo drzew (wielki ukłon również w stronę Nadleśnictwa Rytel, które zorganizowało większą akcję sadzenia lip (aż 9 000 szt.), nad którą sprawowaliśmy patronat medialny).

Namawiamy do odpowiedzialnego pszczelarstwa. Modne jest ostatnio zakładanie pasiek – osoby decydujące się na ten krok, powinny pamiętać o konieczności nieustannego rozwoju i opieki nad pszczołami. Należy utrzymywać rodziny pszczele w dobrej kondycji, leczyć je, dbać o odpowiednią lokalizację uli i bazę pożytkową. W pszczelarstwie i pszczelnictwie najbardziej fascynujące jest to, że codziennie można się dowiadywać czegoś nowego o pszczołach. To pasja na całe życie, ale i ciężka praca. Warto jej owoce adekwatnie wycenić i promować polski miód.

Podzielcie się z nami swoimi działaniami związanymi z popularyzacją polskiego miodu. Jeśli organizujecie większe wydarzenia, które chcecie nagłośnić na portalu www.pasieka24.pl piszcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Teresa Kobiałka


 Wydanie tradycyjneZamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"


Czym jest ePrenumerata? ePrenumerata to pełny dostęp do książek i numerów czasopisma „Pasieka” w aplikacji mobilnej oraz w serwisie w www.pasieka24.pl Wszystkie numery czasopisma „Pasieka” oraz książek w „Biblioteczce...

Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Prenumerata roczna obejmuje 6 kolejnych...

Ostatnio dodane

Zapraszamy na wydarzenie "Mała Pszczoła, Wielki problem"! Już w ten piątek...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 22-09-2020

Pszczoły a zanieczyszczenie powietrza Zdjęcie: User13884442, freepik. Czteroletnie badania dowodzą, że...

ze świata

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 22-09-2020

Miejskie trzmiele są większe Zdjęcie: Pixabay. Urbanizacja wpływa na przyrodę –...

ze świata

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 22-09-2020

Konkurs nr 3 w ramach akcji Korona dla Pszczół Zdjęcie:...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 21-09-2020

Miód a podatek cukrowy Zdjęcie: freepik. Podatek, który w założeniu ma...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 17-09-2020

Kradzież ramek z czerwiem Zdjęcie: freepik. Nieznany sprawca systematycznie zabierał z...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 16-09-2020

Niemcy - spadek produkcji miodu Zdjecie: Alexgrec, freepik. W Niemczech tegoroczne...

ze świata

Wielińska Agnieszka - avatar Wielińska Agnieszka, 16-09-2020

Kosił łąkę kwietną na karmę dla królików Zdjęcie: Jarosław Gerczak. Jarosław...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 14-09-2020

W Szczecinie stanęła pierwsza miejska barć Zdjęcie: Materiały miasta Szczecin. Prawdziwa...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 14-09-2020