Marketingowe znaczenie gadżetów miodowych, cz. 2.
W pierwszej części artykułu omówiono, jaką rolę spełniają gadżety miodowe oraz komu powinno się je wręczać. Mają skutecznie reklamować działalność danej firmy, pomóc w utrzymywaniu dobrych relacji z klientami lub kontrahentami, wzmocnić relacje handlowe. Autor jednak zastrzegł, że w przypadku dzieci i młodzieży przekaz marketingowy lepiej spełnią tradycyjne upominki z nadrukowanymi motywami pszczelarskimi.
Gadżety miodowe w czasach kryzysu
Jeśli ktoś szuka niebanalnego gadżetu reklamowego lub po prostu jest dystrybutorem artykułów promocyjnych i chce on dotrzeć do większego grona odbiorców, niech skorzysta z innowacyjnego rozwiązania, jakie pszczelarz może mu zaoferować.
fot.© Teresa Kobiałka
Rzeczą naturalną w czasie trwania kryzysu jest racjonalne myślenie, więc każdy przedsiębiorca musi wszystko dobrze rozważyć, aby gadżety spełniły oczekiwaną przez niego funkcję, a ich zakup i wypuszczenie na rynek nie okazało się jedynie bezsensowną stratą pieniędzy – na to nie można sobie pozwolić!
Jednak każdemu przedsiębiorcy powinno się zadać proste pytanie: Czy brak skutecznej promocji nie zachwieje rozwojem jego firmy?
Czy dobry wizerunek firmy nie przepadnie wraz z funduszami przeznaczanymi na reklamę? W końcu słoiki miodu nie są aż tak drogie. W jaki inny sposób może on zachęcić klienta do skorzystania z jego usług lub produktów?
Trzeba stwierdzić jednoznacznie, iż aby dobrze i skutecznie promować własną firmę to przedsiębiorca musi zadbać o reklamę. Tylko w pełni wykorzystana moc reklamy zapewni jemu i jego firmie niezawodną promocję (nawet w czasie wielkiego kryzysu) i umocni jego markę w świadomości klienta.
Jeżeli takie będzie spojrzenie na słoiki miodu ze strony przedsiębiorców, to i dla nas pszczelarzy daje to szansę zwiększenia sprzedaży tego produktu. Ale oferowany przedsiębiorcom dla celów promocyjnych musi być specjalnie zapakowany, a i objętość słoika powinna być dostosowana do zgłoszonego zapotrzebowania.
Fot. 1. Malutkie słoiczki z miodem przeznaczone dla
uczestników konferencji (Fot. M. Winiarski)
Fot. 2. Ozdobny garnuszek gliniany jako gadżet
miodowy (Fot. M. Winiarski)
Ciekawy pomysł na gadżet miodowy opracowano...
[...] - część treści ukryta, w całości dostępna tylko dla zalogowanych e-Prenumeratorów
Niech nam objaśni dlaczego dokonano takiego wyboru sama pomysłodawczyni gadżetów: „Dla naszych unijnych przyjaciół przygotowaliśmy designerskie zestawy „Mleko i miód”. Oprócz promocji polskiego mleka i miodu, chcemy tym zestawem pokazać polski design. Obok gustownej białej buteleczki na mleko, w zestawie jest słoiczek miodu i ładna oryginalna łyżeczka. — Przypominam sobie czasy, kiedy byłam dzieckiem i smaki towarzyszące temu okresowi.
Miód i mleko są nawiązaniem do biblijnej krainy szczęśliwości. Na słoiku z miodem widnieje napis „kraina mlekiem i miodem płynąca”. Chciałam, by nasz kraj kojarzył się ze szczęściem, Arkadią” – informuje Anna Łoskiewicz.
Już sam fakt, że podczas polskiej prezydencji w zestawie gadżetów przewidzianych jako upominki dla gości przybywających do najważniejszych osób naszego kraju, przygotowany został słoiczek miodu, świadczy o rosnącym znaczeniu podstawowego produktu pszczelarskiego w promocji Polski na arenie międzynarodowej. Takie inicjatywy należy popierać, a także wykazywać pszczelarzom i ich organizacjom jak skutecznym narzędziem marketingowym są gadżety miodowe.
dr inż. Maciej Winiarski