NEWS:

  • w wydaniu tradycyjnym (papierowym) strona: 0

Marketingowe znaczenie gadżetów miodowych, cz. 2.


W pierwszej części artykułu omówiono, jaką rolę spełniają gadżety miodowe oraz komu powinno się je wręczać. Mają skutecznie reklamować działalność danej firmy, pomóc w utrzymywaniu dobrych relacji z klientami lub kontrahentami, wzmocnić relacje handlowe. Autor jednak zastrzegł, że w przypadku dzieci i młodzieży przekaz marketingowy lepiej spełnią tradycyjne upominki z nadrukowanymi motywami pszczelarskimi.

Gadżety miodowe w czasach kryzysu

Jeśli ktoś szuka niebanalnego gadżetu reklamowego lub po prostu jest dystrybutorem artykułów promocyjnych i chce on dotrzeć do większego grona odbiorców, niech skorzysta z innowacyjnego rozwiązania, jakie pszczelarz może mu zaoferować.

opakowanie na miód
fot.© Teresa Kobiałka

Rzeczą naturalną w czasie trwania kryzysu jest racjonalne myślenie, więc każdy przedsiębiorca musi wszystko dobrze rozważyć, aby gadżety spełniły oczekiwaną przez niego funkcję, a ich zakup i wypuszczenie na rynek nie okazało się jedynie bezsensowną stratą pieniędzy – na to nie można sobie pozwolić!

Jednak każdemu przedsiębiorcy powinno się zadać proste pytanie: Czy brak skutecznej promocji nie zachwieje rozwojem jego firmy?

Czy dobry wizerunek firmy nie przepadnie wraz z funduszami przeznaczanymi na reklamę? W końcu słoiki miodu nie są aż tak drogie. W jaki inny sposób może on zachęcić klienta do skorzystania z jego usług lub produktów?

Trzeba stwierdzić jednoznacznie, iż aby dobrze i skutecznie promować własną firmę to przedsiębiorca musi zadbać o reklamę. Tylko w pełni wykorzystana moc reklamy zapewni jemu i jego firmie niezawodną promocję (nawet w czasie wielkiego kryzysu) i umocni jego markę w świadomości klienta.

Jeżeli takie będzie spojrzenie na słoiki miodu ze strony przedsiębiorców, to i dla nas pszczelarzy daje to szansę zwiększenia sprzedaży tego produktu. Ale oferowany przedsiębiorcom dla celów promocyjnych musi być specjalnie zapakowany, a i objętość słoika powinna być dostosowana do zgłoszonego zapotrzebowania.

miody w opakowaniach ozdobnych
Fot. 1. Malutkie słoiczki z miodem przeznaczone dla
uczestników konferencji (Fot. M. Winiarski)

Ozdobny garnuszek gliniany jako gadżet miodowy
Fot. 2. Ozdobny garnuszek gliniany jako gadżet
miodowy (Fot. M. Winiarski)

Ciekawy pomysł na gadżet miodowy opracowano...

zablokowane [...] - część treści ukryta, w całości dostępna tylko dla zalogowanych e-Prenumeratorów

Niech nam objaśni dlaczego dokonano takiego wyboru sama pomysłodawczyni gadżetów: „Dla naszych unijnych przyjaciół przygotowaliśmy designerskie zestawy „Mleko i miód”. Oprócz promocji polskiego mleka i miodu, chcemy tym zestawem pokazać polski design. Obok gustownej białej buteleczki na mleko, w zestawie jest słoiczek miodu i ładna oryginalna łyżeczka. — Przypominam sobie czasy, kiedy byłam dzieckiem i smaki towarzyszące temu okresowi.

Miód i mleko są nawiązaniem do biblijnej krainy szczęśliwości. Na słoiku z miodem widnieje napis „kraina mlekiem i miodem płynąca”. Chciałam, by nasz kraj kojarzył się ze szczęściem, Arkadią” – informuje Anna Łoskiewicz.

Już sam fakt, że podczas polskiej prezydencji w zestawie gadżetów przewidzianych jako upominki dla gości przybywających do najważniejszych osób naszego kraju, przygotowany został słoiczek miodu, świadczy o rosnącym znaczeniu podstawowego produktu pszczelarskiego w promocji Polski na arenie międzynarodowej. Takie inicjatywy należy popierać, a także wykazywać pszczelarzom i ich organizacjom jak skutecznym narzędziem marketingowym są gadżety miodowe.

dr inż. Maciej Winiarski


<?php $pas='2012nr6str22'; $pasCov='images/stories/Pasieka/2012_6/Pasieka_2012nr06_[56].jpg'; include('./goto/art_footer.php'); ?>

 Zamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"


Czym jest e-Prenumerata? e-Prenumerata to pełny dostęp do książek i numerów czasopisma „Pasieka” w aplikacji mobilnej oraz w serwisie w www.pasieka24.pl Wszystkie numery czasopisma „Pasieka” oraz książek w „Biblioteczce...

Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Zamawów prenumeratę roczną - obejmuje...

Ostatnio dodane

Powrót do różnorodności biologicznej najprawdopodobniej zajmuje aż 75 lat Zdjęcie...

ze świata

Kobiałka Teresa , 26-03-2025

Dotacje w ramach projektu Małopolska Pszczoła Fot. Teresa Kobiałka Zarząd Województwa...

z Polski

Kobiałka Teresa , 25-03-2025

Regionalny Związek Pszczelarzy w Elblągu organizuje kurs pszczelarski Jeśli jesteście...

z Polski

Kobiałka Teresa , 25-03-2025

Jakie rośliny sadzić w pobliżu pasieki, aby zapewnić pszczołom...

Porady pszczelarskie

Wydawnictwo Pasieka, 24-03-2025

Relacja z 62. Naukowej Konferencji Pszczelarskiej w Puławach 11-12 marca...

z Polski

Kobiałka Teresa , 22-03-2025

Jak zapakować słoik miodu na prezent? Słoik miodu to nie...

Porady pszczelarskie

Wydawnictwo Pasieka, 22-03-2025

Recenzja książki „Opowieści z nawłociowej pasieki” Ewy Zawadzkiej Fot. Teresa...

z Polski

Kobiałka Teresa , 22-03-2025

62. Naukowa Konferencja Pszczelarska 11-12 marca 2025 r. odbędzie się...

z Polski

Administrator, 22-03-2025

Bułgaria i Rumunia chcą się chronić przed importem miodu...

ze świata

Wielińska Agnieszka, 22-03-2025