Kupuj Polski Miód pod pszczelim skrzydłem Apikultury
Jak efektywnie pomóc pszczelarzom w sprzedaży bezpośredniej miodu w czasach spadku jego cen? Czy jednocześnie można pomóc innym ludziom? Wydawnictwo Pasieka w 2019 r. rozpoczęło akcję Kupuj Polski Miód – przez ten czas nie tylko edukowaliśmy, że to właśnie polski miód jest najlepszym, ale także stworzyliśmy DARMOWY PORTAL REKLAMOWY DLA PSZCZELARZY. O planach jego powstania informowaliśmy od początku kampanii i w końcu się udało! Teraz, gdy to świetne narzędzie jest już gotowe, połączyliśmy siły z fundacją Apikultura i oddaliśmy jej kierowanie projektem! Dzięki temu wieść o akcji i portalu rozniesie się jeszcze dalej.
Co zrobiliśmy od 2019?
- Edukowaliśmy o właściwościach polskich miodów odmianowych i innych produktów pszczelich.
- Opracowaliśmy artykuły, rozwiązujące zagadki dotyczące miodu np. „Miód stwardniał – co się stało?” czy „Jak jeść miód”, które mają kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń. W treściach tych promujemy spożywanie polskiego miodu.
- Zachęcaliśmy do jedzenia miodu, zachwalając jego właściwości i proponując przepisy kulinarne z jego wykorzystaniem. Podkreślaliśmy także, że kupując produkty pszczele, konsument wspiera lokalne biznesy. Tym samym uczyliśmy, że każdy swoimi wyborami wspiera kapitał polski.
- Wydaliśmy materiały edukacyjne, np. promujące zakup polskiego miodu, które każdy pszczelarz mógł powiesić w swoim sklepie. Do dzisiaj można pobrać z naszej strony internetowej plakat za darmo i go wydrukować! Wystarczy wpisać w google: Kupuj Polski Miód plakat.
- A przede wszystkim – stworzyliśmy portal, na którym KAŻDY ZA DARMO może zamieścić informacje o lokalizacji swojej pasieki oraz dane kontaktowe!
Portal Kupuj Polski Miód!
Właśnie ruszył różowy portal Kupuj Polski Miód: kupujpolskimiod.pl. Docelowo będzie to miejsce, w którym konsument będzie mógł w łatwy sposób odnaleźć pszczelarza oferującego polski miód w okolicy, w której mieszka albo do której podróżuje. Jednak, zanim przedstawimy portal konsumentom, musimy zebrać w bazie dostatecznie dużo pasiek, by docelowy klient nie był rozczarowany, że nie może kupić lokalnego miodu.
Na portalu znajduje się mapa Polski, na której każdy pszczelarz będzie mógł zamieścić informację o lokalizacji własnej pasieki. Jak to działa?
- Wersja podstawowa: każdy pszczelarz i pszczelarka, niezależnie czy są naszymi prenumeratorami czy nie, mogą zamieścić na portalu niezbędne informacje, dzięki którym konsument znajdzie jego lub jej pasieki (pinezkę z adresem i telefon). Wystarczy w tym celu pobrać bezpłatną aplikację Pasieka24 (dostępna na Android i iOS) i się w niej zarejestrować – nic więcej!
- Wersja dla e-Prenumeratorów: każda osoba, która wykupi lub już ma e-Prenumeratę, może nie tylko zamieścić informacje kontaktowe w aplikacji Pasieka24, ale również wyszczególnić, jakie gatunki miodów oferuje, w jakiej objętości i cenie. Ma również możliwość dodawania zdjęć w celach marketingowych!
Ze względów technicznych osoby, które mają prenumeratę papierową, nie mogą zamieszczać rozszerzonych informacji w dziale Kupuj Polski Miód w aplikacji Pasieka24. Jednak wykupienie rocznej e-Prenumeraty to zaledwie 49 zł! Nie tylko możesz wtedy opublikować rozszerzoną ofertę na portalu Kupuj Polski Miód, ale również mieć dostęp do WSZYSTKICH numerów „Pasieki”, jakie ukazały się od czasów jej założenia i do WSZYSTKICH książek z Biblioteczki Pszczelarza z Pasją. Jednocześnie cena 49 zł ROCZNIE jest bardzo opłacalna.
Dlaczego Apikultura?
Przez te cztery lata działań wiele się nauczyliśmy. Zrozumieliśmy także, że aby dotrzeć do pszczelarzy i konsumentów, potrzebujemy wsparcia. Apikultura to prężnie działająca fundacja, która do tej pory pomagała pszczelarzom w potrzebie (np. przekazując ule mężczyźnie, który stracił pasiekę w pożarze), otwierała pasieki edukacyjne (fundusze ze sprzedaży miodu trafiają do lokalnych instytucji charytatywnych), prowadziła kampanie dla dzieci (m.in. Kala i pszczoły) i wspierała artystów (np. projektem Miodem Płynące). Dzięki altruistycznemu działaniu może ona dotrzeć do miejsc niedostępnych dla naszego Wydawnictwa.
Dlatego z wielką przyjemnością ogłaszamy, że to właśnie Fundacja Apikultura pomoże nam dotrzeć do pszczelarzy, a następnie lokalnych społeczności! Dzięki temu wesprzemy rozwój polskiego pszczelarstwa!
Pierwsze kroki
Na początku roku 2024 Wydawnictwo Pasieka i fundacja Apikultura będą bardzo intensywnie promowały stronę kupujpolskimiod.pl i akcję wśród pszczelarzy na portalu Pasieka24.pl, stronie apikultura.pl, w czasopiśmie „Pasieka” i w mediach społecznościowych. Informacje będą propagowane także na wydarzeniach zrzeszających dużą liczbę pszczelarzy.
O portalu będzie też głośno wiosną, gdy Apikultura założy nowe ścieżki edukacyjne w lokalnych samorządach. Już wtedy społeczności będą miały szansę zapoznać się z akcją Kupuj Polski Miód! Dlatego zachęcamy, by już teraz zapisać się do bazy pszczelarzy oferujących produkty pszczele z własnej pasieki. Na otwarcie ścieżek edukacyjnych o pszczołach i przyrodzie będą zaproszone lokalne media. Wiemy więc, że akcja nabierze tempa i rozgłosu!
Co jeszcze zyskujesz?
Wsparcie tak szlachetnej akcji nie mogłoby się odbyć bez zaangażowania największego producenta sprzętu pszczelarskiego firmy Lyson. Przedsiębiorstwo zostało partnerem kampanii, by – korzystając ze swej pozycji i ogromnego dotarcia – wesprzeć inicjatywy, które pomagają tym, bez których firma nie istnieje, a mianowicie pszczelarzy.
Wiemy, że siła tkwi w ilości, dlatego klienci sklepu internetowego www.lyson.com.pl będą mogli zgromadzone przez siebie punkty lojalnościowe BeeLoyal przeznaczyć na wsparcie akcji Kupuj Polski Miód. Takie działania niewiele kosztują, a dają możliwości wspierania się nawzajem. W zamian za przekazane punkty będzie można otrzymać pakiety gadżetów, które będą symbolicznym podziękowaniem za zaangażowanie. Szerzmy wieść o wysokiej jakości lokalnego miodu, a wszyscy na tym skorzystamy!
Daj się poznać sąsiadowi! Buduj relacje, sprzedawaj miód, rozwijaj pasiekę!
Martyna Walerowicz
Zamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"