Lidl rozdawał napój dla pszczół
Zdjęcie: Lidl
Brytyjski Lidl rozdawał ciekawy produkt – sześciopak z trunkiem dla pszczół. Jednak buteleczki nie są wypełnione piwem, lecz… syropem!
Każda osoba mogła dostać za darmo ów sześciopak (o nazwie „Bee-rs” czyli „pszelepiwo”) zamawiając go na stronie sklepu. Lidla zachęca, by buteleczki nosić przy sobie, a syrop podawać osłabionym pszczołom. Często bowiem się zdarza, że jesteśmy np. na spacerze i natrafiamy na owada, który szukając kwiatów opadł z sił. Nie jest to bardzo rzadki widok w dobie kurczącej się bazy pożytkowej. Kropla syropu pokrzepi pszczołę i pozwoli jej na dalszy lot.
Dodatkowo sieć przekazała 10 000 funtów fundacji chroniącej dzikie zapylacze. Akcję zorganizowano z okazji Światowego Dnia Pszczół, który odbywa się 20 maja. Wchodząc na stronę Lidla (a trzeba przyznać, że ta akcja rzeczywiście przyciąga uwagę zabawnym produktem) klient dowiadywał się, jak jeszcze pomagać zapylaczom – zmniejszyć częstotliwość koszenia lub całkiem go zaprzestać, nasadzać rośliny miododajne (również w donicach, jeśli nie ma się ogrodu) i pozwolić na swobodny wzrost roślin, co zapewnia miejsce. Trzeba więc przyznać, że jeśli chodzi o zwracanie uwagi na problem kurczących się siedlisk, kampania może przynieść naprawdę niezłe efekty. Dodatkowo Lidl podaje, jak i gdzie oddać buteleczki do recyklingu.